K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Zmiany w cenach biletów

0

Szykują się spore zmiany w cenach biletów komunikacji miejskiej. Pojawi się 30-minutowy bilet sieciowy, będzie więcej ulg, ale też i gapowicze zapłacą większe kary.

Dużo zmian w komunikacji miejskiej wprowadza nowa uchwała Rady Miejskiej w Słupsku. Karnet autobusowy uprawniający do dwu- lub czterokrotnego przejazdu na podstawie decyzji pasażera może stać się biletem czasowym 30-minutowym.

W sieci dystrybucji mieliśmy 30-minutowe sieciowe bilety trzyzłotowe, ale nie cieszyły się one popularnością. Kioski też nie chciały ich brać, bo to jednak zamrażanie środków finansowych, a i pasażerowie za często ich nie kupowali. Teraz taki bilet, zakupiony w cenie biletu normalnego lub ulgowego, będzie albo biletem jednorazowym, albo czasowym. Podobnie w odniesieniu do karnetu. Jeśli więc kupimy u kierowcy karnet za 5 złotych – cztery przejazdy ulgowe lub dwa normalne – będziemy mogli każdorazowo wybrać, czy pojedziemy na zasadzie przejazdu jednorazowego, czy trzydziestominutowego sieciowego – mówi Marcin Grzybiński z Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.

Wyjaśnijmy, że w myśl zapisów uchwałodawcy bilet czasowy 30-minutowy uprawnia do realizacji nieograniczonej liczby przejazdów (przesiadek) w okresie wskazanym na bilecie od momentu nadania mu ważności, czyli skasowania.

Bilety dobowe i okresowe pozostają bez zmian. Jest jednak kilka modyfikacji prospołecznych. Dla honorowych dawców krwi obniżono próg uprawniający do biletu rocznego za 50 złotych. Dla mężczyzn jest to 18 litrów krwi, dla kobiet – 15. Do tej grupy będą mogli od teraz dołączyć dawcy szpiku kostnego. Łatwiej mają mieć także szkolne wycieczki grupowe, które na podstawie zaświadczenia ze szkoły będą mogły wraz z opiekunami w czasie zorganizowanych zajęć podróżować bezpłatnie.

Więcej za to zapłacą gapowicze. Podniesiono cenę opłaty dodatkowej ze 125 do 275 złotych. Taka podwyżka skutkuje tym, że za jazdę bez ważnego biletu będziemy mogli trafić do krajowego rejestru długów. Wyższe kary mają także skuteczniej zmotywować opornych do płacenia za przejazd komunikacją miejską.

(opr. jwb)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.