Rusza kolejna edycja Słupskiego Budżetu Partycypacyjnego. Od 5 do 31 marca w magistracie mieszkańcy będą mogli zgłaszać swoje zadania. Podobnie jak w poprzednim budżecie do podzielenia są 2 miliony złotych.
Miasto nie zrealizowało jeszcze projektów wybranych w poprzedniej edycji budżetu, a już szykuje się do rozdania kolejnych środków. W tym roku do dyspozycji wnioskodawców wyasygnowano 2 miliony złotych, które podzielono na zadania miejskie, lokalne i społeczne. Do 13 lutego mieszkańcy w toku konsultacji społecznych mogli zgłaszać uwagi odnośnie do regulaminu akcji.
Każdy słupszczanin w dniach od 5 do 31 marca może złożyć wniosek do budżetu obywatelskiego. Forma pozostaje niezmieniona – papierowa (osobiście lub pocztą tradycyjną) i elektroniczna (www.slupsk.wybiera.pl).
Proporcje podziału środków również nie uległy znacznej modyfikacji. Na projekty infrastrukturalne przeznaczono 1.700.000 złotych. Z tej kwoty 500 tysięcy wydzielono na zadania ogólnomiejskie i 1.200.000 na zadania lokalne. Pozostała kwota 300 tysięcy złotych powędruje do puli tzw. projektów miękkich, czyli działań społecznych. Nie zmienią się też kwoty, które można przeznaczyć na jeden wniosek.
– Zadanie infrastrukturalne ogólnomiejskie do 500 tysięcy złotych, infrastrukturalne lokalne, czyli w każdym z okręgów, do 300 tysięcy złotych, natomiast jeżeli chodzi o zadania społeczne, ponownie przekazujemy kwotę 40 tysięcy złotych – informuje Monika Węgrzyn z Wydziału Komunikacji i Dialogu Społecznego.
Analiza merytoryczna zgłoszonych do budżetu wniosków odbędzie się w kwietniu, a już na czerwiec zaplanowano głosowanie. Proces decyzyjny przyśpieszono, aby odpowiednie wydziały Urzędu Miejskiego w Słupsku miały czas na opracowanie przetargów jeszcze w tym roku.
(opr. jwb)