K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Węzeł prawie gordyjski

0

Projekt budowy słupskiego węzła transportowego może być zagrożony. PKP nadal nie zadeklarowało rozbudowy przejścia podziemnego, bez którego inwestycja miejska przestaje mieć sens.

Węzeł to dla Słupska kluczowy projekt komunikacyjny. Zgodnie z planami przy ulicy Towarowej, na starych bocznicach kolejowych, mają powstać parkingi i dworce autobusowe, na które przeniosą się wszystkie firmy transportu zbiorowego. Oprócz tego inwestycja zakłada powstanie dróg i ścieżek komunikacyjnych. W zamyśle cały projekt ma znacznie wpłynąć na zwiększenie komfortu podróżujących. Jednak bez współpracy z najważniejszym partnerem, czyli PKP, inwestycja może się zawalić.

Wszystkie formalne elementy porozumienia z PKP myśmy zrealizowali i realizujemy, łącznie z tym, że rozstrzygnęliśmy przetarg na inżyniera kontraktu, i to on przygotowuje dokumentację. Nie ma natomiast w dalszym ciągu jednoznacznego stanowiska PKP, jeżeli chodzi o ich udział w tej inwestycji – mówi Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska. – Chodzi mianowicie o budowę przejścia podziemnego, które jest po stronie PKP, podobnie jak wybudowanie nowego dworca. To ich działka. Po długich staraniach i długim czasie oczekiwania otrzymałam bardzo enigmatyczną odpowiedź, z której w dalszym ciągu nic nie wynika, to znaczy nie wynika jednoznacznie, kiedy PKP wejdzie ze swoimi zadaniami inwestycyjnymi. I teraz bardzo ważna informacja: jeżeli PKP nie będzie inwestowało w budowę przejścia podziemnego, to cały projekt budowy węzła transportowego z przeniesieniem firm wożących na drugą stronę torów nie ma sensu.

Aby wyjaśnić sytuację, pani prezydent pojedzie na spotkanie z zarządem PKP. Dodatkowym problemem jest to, że jeżeli PKP nie przystąpi do swojej części zadania, miasto może mieć poważne kłopoty z rozliczeniem pieniędzy otrzymanych od marszałka województwa pomorskiego. Przypomnijmy, że część pieniędzy została już wydatkowana na zakup nowych autobusów MZK. Słupsk otrzymał na budowę węzła ponad 36 milionów złotych dofinansowania, przy czym cały koszt projektu wynosi ponad 50 milionów złotów. Początkowo zakładano, że inwestycja zostanie sfinalizowana do 2021 roku. (opr. jwb)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.