Włodarze Ustki mocno stawiają na rozwój i promocję miasta. Niedawno został opublikowany kalendarz imprez na nadchodzący sezon, a wcześniej – przypomnijmy – miasto zadebiutowało na giełdzie.
Ustka jest przede wszystkim letnim kurortem. Aby sezon był satysfakcjonujący bardzo ważna jest reklama i dbanie o to, by miasto było chętnie odwiedzane. Włodarze przygotowali niedawno cały kalendarz imprez i wydarzeń na rok 2020. Atrakcji w nim nie brakuje. Każdy weekend to inna impreza. Będą także wydarzenia w inne dni tygodnia. Wchodzą w to między innymi pokazy lotnicze, festiwal światła czy regaty żeglarskie. Dodatkowym elementem, który już wpłynął na promocję jest debiut miasta na Giełdzie Papierów Wartościowych na platformie Catalyst. Poza promocją decyzja o wejściu na rynek wpłynie pozytywnie na finanse miasta.
– Korzyścią przede wszystkim jest niższe oprocentowanie – wyjaśnia Anna Łukaszewicz, skarbnik miasta Ustka. – Marża, jaka otrzymaliśmy, to jest 0,95 procent. To jest bardzo niski koszt. Jeżeli chodzi o porównywalne obligacje czy kredyty, które zaciągały inne miasta, to jest co najmniej 1,15, 1,20, 1,50 procent, dlatego udało nam się skorzystać z bardzo tanich środków finansowych.
Ustka jest drugim tegorocznym debiutantem giełdowym.
– Jest już bardzo trudne, jeżeli chodzi o nowe przepisy, skorzystać z obligacji komunalnych – mówi Anna Łukaszewicz. – Wcześniejsze ustawy były prostsze, łatwiejsze. Teraz jest to bardziej skomplikowane i dlatego wiele samorządów nie mając doświadczenia pochyliło się nad tym narzędziem, ale ja chciałam być jedną z pierwszych.
Oprócz licznych imprez w sezonie letnim oraz obecności na rynku giełdowym miasto cały czas prężnie się rozwija. Postępuje budowa węzła transportowego, remontowane są drogi i chodniki. To wszystko ma służyć umacnianiu pozycji Ustki wśród miast o dużym potencjale turystycznym. (opr. rkh)