Film promujący Ustkę został doceniony podczas XV Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych i Korporacyjnych – Film AT Festival w Warszawie. Produkcja pod tytułem „Ustka – lubimy być na fali” otrzymała pierwszą nagrodę w kategorii „korporacyjny film informacyjny”.
„Ustka – lubimy być na fali” to film, wyprodukowany przez Wydział Promocji Urzędu Miasta Ustka. Miasto w swych działaniach zwraca szczególną uwagę na bieżące trendy w świecie marketingu internetowego, dlatego dużo działań promocyjnych opiera się na strategii video marketingu. Fakt, że film został doceniony podczas jubileuszowej edycji prestiżowego konkursu cieszy pomysłodawców.
– Jest to dla nas wyjątkowy film – zapewnia Eliza Mordal, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Ustka. – Mówi on o współpracy z przedsiębiorcami, stowarzyszeniami na terenie miasta, czyli właściwie z naszymi mieszkańcami, którzy pomagają nam organizować atrakcyjne wydarzenia w trakcie sezonu. Wzbogacają tę ofertę kierowaną do turystów i mieszkańców. Tym bardziej jest nam miło, bo film podkreśla wagę tej współpracy i żywotność tego może już trochę wytartego hasła ale prawdziwego, że razem można więcej.
Miasto przygotowało kilka filmów i podcastów, promujących kurort i zachęcających turystów do wypoczynku nad Bałtykiem. Pomimo, że tegoroczny sezon był inny niż zwykle, działania promocyjne przyniosły oczekiwane rezultaty.
– Bardzo szybko turyści wrócili do Ustki – mówi Eliza Mordal. – Warto podkreślić, że również jesienią, czyli we wrześniu i październiku turyści dopisywali. Powoli przekształcało się to w turystykę weekendową, ale mimo wszystko sporo turystów jeszcze w Ustce było. Jest to pewnie zasługa promocji, czyli wielu filmów, kampanii telewizyjnej. Przygotowaliśmy w tym roku nowe szlaki, które umożliwiały przebywanie nie tylko na plaży.
Szczegółowe dane liczbowe, podsumowujące sezon poznamy w grudniu. Natomiast z filmami i podcastami można zapoznać się na turystycznej stronie internetowej miasta. (opr. rkh)