Dziś, 24 lutego, odbyła się konferencja prasowa z udziałem prezesa zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. Ogłoszony został przetarg na wykonanie projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”. Inwestycja dotyczyć będzie II części odcinka trasy Lębork – Słupsk.
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej PKP PLK ogłoszony został przetarg na projekt modernizacji linii kolejowej 202 na trasie Lębork – Słupsk. Inwestycja jest warta około 1,5 miliarda złotych i jest częścią projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”. Jej celem jest budowa drugiego toru, dzięki czemu pociągi na tej trasie nie będą już musiały oczekiwać na tzw. mijankę, co wydłużało czas podróży. Zwiększy się także prędkość pociągów, które będą mogły poruszać się do 200 km/h. To jednak nie wszystko. W projekcie uwzględniono też budowę nowych przystanków i bezkolizyjnych wiaduktów drogowych i kolejowych oraz przejść podziemnych.
– Systemy sterowania ruchem kolejowym, infrastruktura pasażerska będzie dostępna również dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Warto wspomnieć o tym, że na przykład stacja Potęgowo będzie przebudowana, zyska nową jakość. Na wszystkich peronach będą przejścia podziemne. Przy dużych prędkościach pociągów chodzi o to, żeby były bezkolizyjne dojścia do peronów.
Przetarg na modernizację odcinka Lębork – Słupsk ma zostać rozstrzygnięty pod koniec roku. Jeśli do tego dojdzie, to dwa tory na tym odcinku zostaną oddane do użytku po 30 miesiącach. Również w tym roku PKP PLK planuje ogłoszenie przetargu na modernizację kolejnego odcinka z Gdyni Chyloni do Lęborka. (opr. rkh)