K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Cyfrowe miasto

0

Miasto Słupsk podpisało umowę o powierzeniu grantu w ramach konkursu „Cyfrowa Gmina”. Prawie 2 miliony złotych wykorzystane będzie na zwiększenie zdolności urzędu miejskiego do realizacji e-usług.

Władze Słupska podpisały umowę na na pozyskanie środków z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. W ramach ogłoszonego konkursu miasto aplikowało o środki finansowe z projektem rozwoju e-usług publicznych oraz edukacji cyfrowej pracowników. Na ten cel pozyskano 2 miliony złotych.

– Projekt jest dedykowany urzędowi miejskiemu, a także Słupskiemu Centrum Usług Wspólnych, przy czym około 70 procent kwoty przeznaczona będzie na rzecz urzędu miejskiego. Jeśli chodzi o zadania, które wpisaliśmy do wniosku, to można je podzielić na trzy grupy. Pierwsza to infrastruktura informatyczna, skanery, komputery stacjonarne, laptopy, różnego rodzaju sprzęt przeznaczony do rozbudowy serwerów tudzież kancelarii urzędu – mówi Edyta Kostarczyk z Wydziału Zarządzania Kadrami UM w Słupsku. – Druga część środków będzie przeznaczona na różnego rodzaju szkolenia, zarówno w formie online, jak i stacjonarnej. Celem szkoleń będzie podniesienie kompetencji informatycznych urzędników. Będzie też bardzo duży pakiet szkoleń dedykowanych wszystkim zagadnieniom związanym z obsługą kancelaryjną. Natomiast trzeci pakiet kosztów, który został wpisany we wniosku, dotyczy cyberbezpieczeństwa. Będziemy się diagnozować pod kątem cyberbezpieczeństwa jak i szkolić w tym zakresie naszych pracowników oraz pracowników Słupskiego Centrum Usług Wspólnych.

Miasto ma 18 miesięcy na realizacje projektu. Poprawić ma się także możliwość załatwienia spraw urzędowych przez internet. Dodatkowo planowany jest zakup systemu szyfrowania danych. Zakup oprogramowań ma skutecznie zminimalizować ryzyko wycieku wrażliwych danych oraz zapewnić bezpieczeństwo w sieci. (opr. jwb)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.