K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

28 zarzutów oszustwa

0

Młoda słupszczanka oferowała w internecie akcesoria dla dzieci i sprzęt elektroniczny, jednak zakupione przez klientów towary nigdy do nich nie docierały. W ten sposób 21-latka wyłudziła ponad 3 tysiące złotych. Wkrótce za popełnione przestępstwa odpowie przed sądem. Grozi jej kara od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.
.
Słupscy policjanci z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją przestawili 28 zarzutów oszustwa 21-letniej kobiecie, która za pośrednictwem portali internetowych oferowała do sprzedaży różnego rodzaju akcesoria dla dzieci i sprzęt elektroniczny. Jak się okazało, żadne zamówienie nie zostało przez nią zrealizowane i osoby, które płaciły za zamówione rzeczy, w ogóle ich nie otrzymały.
.
Funkcjonariusze KMP w Słupsku od pewnego czasu otrzymywali zgłoszenia od osób poszkodowanych. Oferty sprzedaży łóżeczek, wózków, ubranek, a także laptopów czy konsoli do gier pojawiały się na popularnych portalach sprzedażowych i były bardzo atrakcyjne ze względu na niskie ceny zakupu.
.
W toku prowadzonych czynności mundurowi ustalili świadków i osoby pokrzywdzone w wyniku tych przestępstw. Zebrany materiał dowodowy pozwolił na przedstawienie 21-letniej kobiecie 28 zarzutów oszustwa na łączną kwotę ponad 3 tysięcy złotych. O dalszym losie słupszczanki zdecyduje sąd. (opr. jwb)
.
W okresie przedświątecznym policjanci przypominają o ważnych zasadach podczas internetowych zakupów:
• uważaj na tzw. szybkie okazje i megapromocje, w internecie nie ma nic za darmo albo półdarmo;
• weryfikuj sprzedawcę/usługodawcę, czytaj negatywne komentarze i opinie;
• jeżeli wykonujesz przelew na rachunek bankowy, upewnij się, czy rzeczywiście należy on do odbiorcy płatności (nr rachunku może być podmieniony przez oszusta);
• uważnie czytaj regulamin sprzedawcy – wydaje się, że jest to strata czasu, ale niezapoznanie się z nim może okazać się stratą pieniędzy;
• przekazuj tylko te dane, które są niezbędne do przeprowadzenia płatności i dostawy towaru;
• jeśli pojawił się błąd przy płatności, zwróć uwagę, czy nie zostaniesz przekierowany na oszukańczą stronę, która tylko przypomina prawdziwą;
• jeśli dostaniesz komunikat o niedopłacie drobnej kwoty, może to być próba oszustwa – wyłudzenia loginu i hasła do bankowości internetowej;
• wybieraj platformę e-commerce lub dostawcę usługi płatniczej, który zaoferuje ci ochronę w wypadku, kiedy towar lub usługa nie zostaną dostarczone, lub jakość ich będzie odbiegała od zadeklarowanej w ofercie;
• nigdy nie ujawniaj informacji poufnych, np. kodów do bankowości internetowej, kodów BLIK lub kodów 3D Secure, wykorzystywanych do potwierdzenia transakcji kartowych w internecie przychodzących na telefon;
• przed zatwierdzeniem płatności zawsze uważnie czytaj treść SMS-ów, jakie przychodzą na twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej banku – z ich treści może wynikać, iż akceptujesz transakcję, którą realizują oszuści;
• nie instaluj dodatkowego oprogramowania, które jest „rzekomo” wymagane z uwagi na tzw. bezpieczeństwo płatności lub które umożliwi udzielenie ci zdalnego wsparcia;
• nie klikaj na linki przesłane w niespodziewanych wiadomościach e-mail lub SMS-ach.

Skomentuj