Dużą czujnością wykazała się 81-letnia mieszkanka gminy Słupsk, kiedy zadzwoniła do niej podająca się za policjantkę kobieta. Od razu o rozmowie poinformowała rodzinę. Podejrzenia seniorki wzbudziły pytania zadawane jej przez telefon, dotyczące oszczędności. Nie przekonała jej także historia, którą usłyszała od swojej rozmówczyni.
.
Jak podaje Komenda Miejska Policji w Słupsku, w ubiegłym tygodniu 81-letnia mieszkanka gminy Słupsk odebrała telefon od kobiety podającej się za policjantkę, która przekazała jej informację o działającej w regionie grupie przestępczej wyłudzającej duże sumy pieniędzy. Oszczędności znajdujące się na koncie kobiety miały być poważnie zagrożone, ponieważ przestępcy mieli podrobić dokumenty seniorki i próbować wykorzystać je do wypłaty pieniędzy. Czujna 81-letnia kobieta poinformowała „policjantkę”, że musi potwierdzić, czy rzeczywiście rozmawia z funkcjonariuszem policji, jednak nie wybrała samodzielnie numeru 112, tylko została na niego przekierowana przez osobę, z którą rozmawiała. Tam fikcyjny dyspozytor potwierdził, że osoba, z którą rozmawia, to funkcjonariuszka policji. Następnie, aby uwiarygodnić oszustwo, do seniorki zadzwonił mężczyzna podający się za prokuratora, który przekazał jej tę samą wersję zdarzeń. Powiedział, że nie może się rozłączać i zaproponował, że w najbliższym czasie przyjedzie po nią taksówka, aby bezpiecznie mogła dotrzeć do banku i wypłacić zagrożone oszczędności. Kobieta poinformowała rzekomego prokuratora, że taksówka nie będzie konieczna – w domu jest jej syn, który dysponuje samochodem i sam zawiezie ją do banku. Ta propozycja spotkała się ze stanowczą reakcją fikcyjnego prokuratora, który przekazał seniorce, że w akcji nie może uczestniczyć nikt inny, ponieważ przestępcy mogą zorientować się w sytuacji. Starsza pani nie dała temu wiary i o prowadzonej rozmowie poinformowała swoich najbliższych, po czym samodzielnie zadzwoniła pod numer alarmowy 112.
.
Policjanci przypominają i przestrzegają, że jakiekolwiek pytania dotyczące naszych oszczędności, także propozycje udziału w policyjnych akcjach powinny zakończyć się odłożeniem słuchawki i poinformowaniem najbliższych oraz policję o próbie oszustwa. Nie należy korzystać z połączeń przekierowywanych przez naszych rozmówców. (opr. jwb, źródło: KMP)