K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Inwestycja Portowa – Morska

0

Wykonawcą dwuetapowej inwestycji drogowej Portowa – Morska jest spółka Krężel. Zgodnie z podpisaną w grudniu 2022 roku umową firma ma 11 miesięcy na zakończenie wszystkich robót. Zadanie dotyczy wykonania ścieżki pieszo-rowerowej na Portowej od skrzyżowania z Wernera do granic miasta oraz kompleksowej przebudowy ulicy Morskiej.
.
Na razie w ciągu ulicy Morskiej nie widać ruchu drogowców, a od podpisania umowy z wykonawcą minęło już 5 miesięcy. Do tej pory wykonywane są ewentualnie wstępne roboty instalacyjne. Tuż obok prowadzona jest natomiast budowa bloków mieszkalnych, dla których jeszcze w tym roku nowo wybudowana Morska – o ile wykonawca zdąży z terminem – stanie się główną drogą dojazdową. Ulica skróci też przejazd na wylotową do Ustki, z ominięciem mocno obciążonego ruchem pojazdów ronda Kuronia u zbiegu ulic Tramwajowej, Kopernika i Poniatowskiego.
.
– Wykonawca realizuje kontrakt tak jak jest to zaplanowane – mówi dyrektor ZIM Tomasz Orłowski. – W najbliższym czasie roboty powinny rozpoczynać się już w większym zakresie, trudno mi jednak teraz powiedzieć, czy to będzie koniec maja, czy początek czerwca.
.
Zakres prac na 369-metrowej ulicy Morskiej oprócz nowej nawierzchni, infrastruktury podziemnej i oświetlenia ulicznego ma objąć także budowę ronda od strony ulicy Bałtyckiej oraz sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Poniatowskiego. Szerokość samej jezdni wyniesie 5,5 metra. Po obu jej stronach pojawią się chodniki i jednostronnie ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów z nawierzchnią bitumiczną.
.
Aktualnie właściwe roboty drogowe w ramach dwuetapowej inwestycji toczą się na ulicy Portowej, gdzie powstaje ciąg pieszo-rowerowy od ronda Usteckiego w przebiegu ringu miejskiego do granicy z gminą wiejską. Na razie efekty są niewielkie. Odcinek ulicy objęty przebudową wynosi 1,1 kilometra, natomiast prace widać dopiero na pierwszych 200 metrach długości. Parametry ścieżki mają być analogiczne do tych, jakie przewidziano dla cyklistów na remontowanej drodze krajowej do Ustki.
.
– To jest droga w takich samych parametrach jak to, co buduje Generalna Dyrekcja Dróg na DK 21, tak więc w niedalekiej przyszłości będzie już można dojechać z miasta do Ustki ciągiem pieszo-rowerowym zupełnie poza jezdnią – mówi dyrektor ZIM.
.
Większa część nowo powstającej ścieżki oddzielona pozostanie od jezdni pasem zieleni, a tam, gdzie będzie ona do niej przystawać, projekt zakłada wykonanie muru oporowego od strony prywatnych działek oraz balustrady ochronnej od strony jezdni. Wzdłuż drogi dla cyklistów pojawią się też ławki, kosze na śmieci i nowe nasadzenia. Przebudowane mają być także istniejące zjazdy.
.
Całość prac Portowa – Morska kosztować będzie 9,5 miliona złotych przy dofinansowaniu z budżetu centralnego w wysokości 7,6 miliona złotych. / Joanna Wojciechowicz-Bednarek

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.