K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Modernizacja kolei Słupsk – Lębork

0

W czerwcu ubiegłego roku otwarte zostały oferty złożone w postępowaniu przetargowym na modernizację linii kolejowej 202 na odcinku Słupsk – Lębork. Łącznie zgłosiło się dziewięć firm i konsorcjów. Dopiero w marcu bieżącego roku Polskie Koleje Państwowe PLK wybrały najkorzystniejszą ofertę. Na podpisanie umowy z wykonawcą trzeba będzie jednak poczekać do uzyskania dofinansowania.
.
Prace w ramach modernizacji linii kolejowej 202 na odcinku Słupsk – Lębork ma wykonać Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Do postępowania przetargowego w czerwcu 2022 roku zgłosiło się dziewięciu oferentów: Budimex, Torpol, ZUE wraz z NDI, PPM-T, Aldesa, Intercor, SBM i TrackTec, Strabag oraz Porr. Ostatecznie dopiero w wyniku przeprowadzonej w listopadzie ubiegłego roku aukcji elektronicznej – w wielu wypadkach kończy ona postępowania przetargowe – zarządca infrastruktury kolejowej wybrał najkorzystniejszą ofertę i 31 marca bieżącego roku wskazał firmę Intercor z ceną ofertową nieco ponad 1,28 miliarda złotych.
.
Modernizacja linii kolejowej nr 202 na odcinku Słupsk – Lębork ma być realizowana ze środków perspektywy FEnIKS na lata 2021-2027, natomiast podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest niezwłocznie po zapewnieniu dofinansowania – informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP PLK.
.
Dzięki modernizacji infrastruktury kolejowej zwiększy się przepustowość linii i komfort podróżowania – czas przejazdu ma być krótszy. Pociągi towarowe mają osiągnąć prędkość do 120 km/h, pasażerskie natomiast do 160, a docelowo nawet do 200 km/h, w związku z czym zlikwidowane mają zostaną wszystkie przejazdy w poziomie szyn.
.
– W ramach zadania przebudowany zostanie jeden istniejący tor oraz dobudowany drugi tor na długości około 48 kilometrów – mówi rzecznik PKP PLK. – Wygodniejsze podróże, także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnią przebudowane i nowe perony na stacjach i przystankach. Dodatkowy dostęp do pociągów umożliwią nowe przystanki w Runowie i Łebieniu oraz odbudowa przystanku w Siemianicach. Zakończenie prac planowane jest w 2026 roku.
.
Kiedy dokładnie będą mogły rozpocząć się prace modernizacyjne, jeszcze nie wiadomo. Roboty planowane są na 36 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Cała inwestycja swoim zakresem obejmie m.in. wymianę sieci trakcyjnej oraz przebudowę lub remont prawie 80 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów kolejowych. (jwb, wizualizacja: PKP PLK)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.