K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Budowa drugiego toru w ramach odcinka Lębork – Gdynia Chylonia zagrożona?

0

Modernizacja linii kolejowej nr 202 na odcinku Lębork – Gdynia Chylonia to element kluczowego dla mieszkańców Pomorza projektu. Jego realizacja może jednak stanąć pod znakiem zapytania, o czym podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Słupsku poinformował Piotr Müller. Europoseł z Pomorza wyraził zaniepokojenie sytuacją i zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury oraz PKP PLK z zapytaniem dotyczącym przyszłości inwestycji.
.
– Zgodnie z harmonogramem przetarg na modernizację odcinka Lębork – Gdynia Chylonia miał zostać ogłoszony w pierwszej połowie 2024 roku. Mamy na to potwierdzenie z Ministerstwa Infrastruktury z końca stycznia tego roku. Tymczasem jak wynika z ostatnich informacji, budowa drugiego toru na odcinkach Gdynia Chylonia – Rumia, Wejherowo – Lębork i modernizacja całego odcinka Lębork – Gdynia Chylonia jest zagrożona – mówi Piotr Müller.
.
Europoseł w liście do Ministerstwa Infrastruktury i PKP PLK dopytuje o aktualny harmonogram realizacji projektu oraz przyczyny opóźnień, wnosi też o odpowiedź, jakie kroki zostaną podjęte, aby zminimalizować ich skutki.
.
– Zadaję sobie pytanie, dlaczego przy realizacji podobnych projektów, kiedy to rząd Prawa i Sprawiedliwości odpowiadał za odcinek Słupsk – Lębork, umowa została podpisana już w listopadzie, a dziś widać postępy prac, a w przypadku odcinka Lębork – Gdynia Chylonia sytuacja jest dramatycznie inna? Czy rząd chce zatrzymać tę inwestycję, zahamować podobnie jak rozwój CPK czy atomu? – mówi europoseł.
.
W opinii Piotra Müllera transparentność i otwarta komunikacja w sprawie tak ważnych inwestycji infrastrukturalnych są kluczowe dla budowania zaufania społecznego i sprawnego zarządzania projektami publicznymi.
.
– Mieszkańcy Pomorza zasługują na rzetelną informację i konkretne działania, a nie na niejasności i odraczanie, które budzą niepokój odnośnie realizacji tej kluczowej dla całego regionu inwestycji. Wszystko to rodzi pytania o dalszy los projektu i wpływ opóźnień na inne planowane inwestycje w regionie – mówi Piotr Müller.
.
Europoseł wyraził też nadzieję, że Ministerstwo Infrastruktury i PKP PLK niezwłocznie udzielą odpowiedzi na postawione pytania, a modernizacja linii kolejowej nr 202 zostanie jak najszybciej wznowiona. (jwb, źródło i fot. Biuro Poselskie Piotra Müllera)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.