Dwa miesiące temu ogłoszony został konkurs na logo miasta z okazji jubileuszu nadania Słupskowi praw miejskich. Zwycięski projekt miał być elementem oficjalnej identyfikacji wizualnej grodu nad Słupią w 2025 roku. W grudniu ratusz poinformował jednak, że żadna z 77 nadesłanych prac nie spełniła w pełni wymaganych regulaminem kryteriów i konkurs pozostał bez rozstrzygnięcia. Teraz radny Kacper Moroz dopytuje o konkrety, które miały zaważyć na takiej decyzji organizatora, oraz o koszty całego przedsięwzięcia, które finalnie nie przyniosło żadnych efektów. Jego zdaniem tego typu sytuacje podważają zaufanie mieszkańców do władz miasta oraz efektywności działań podejmowanych w imieniu słupszczan.
.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia ratusz poinformował, że konkurs na logo Słupska ogłoszony w listopadzie ub. roku w związku z obchodzonym w 2025 roku jubileuszem miasta – 760/715 lat – pozostaje nierozstrzygnięty. Podano, że nie wyłoniono najlepszej pracy, ponieważ żaden z nadesłanych projektów nie spełnił wszystkich wymaganych regulaminem kryteriów.
.
„Na podstawie protokołu z posiedzenia Komisji Konkursowej powołanej w celu wyłonienia zwycięzcy konkursu na logo jubileuszowe miasta Słupska informuję, że Komisja zapoznała się z 77 zgłoszonymi pracami. Wszystkie zostały ocenione zgodnie z kryteriami określonymi w § 5 ust. 2 regulaminu konkursu. Komisja skupiła się na ocenie oryginalności, pomysłowości oraz estetyki zgłoszonych projektów. Jednocześnie, z uwagi na praktyczne zastosowanie logo, zwrócono uwagę na zapewnienia jego czytelności i funkcjonalności zarówno w dużym, jak i małym formacie, co ma kluczowe znaczenie przy wykorzystaniu na różnorodnych materiałach promocyjnych. W związku z powyższym, zgodnie z § 5 ust. 4 regulaminu, uwzględniając wniosek Komisji zdecydowałam o nierozstrzygnięciu konkursu, gdyż żadna z nadesłanych prac nie spełniła w pełni wszystkich wymaganych kryteriów” – informuje Krystyna Danilecka-Wojewódzka, Prezydent Miasta Słupska, organizator konkursu.
.
W konkursie mogli wziąć udział uczniowie publicznych oraz niepublicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jego przedmiotem było opracowanie projektu graficznego logo, które miałoby zastosowanie do celów identyfikacyjnych miasta, popularyzatorskich, promocyjnych i korespondencyjnych w roku 2025, np. w różnego rodzaju drukach i publikacjach miasta. Projekt logo miał nawiązywać do historycznego wydarzenia nadania Słupskowi praw miejskich i do obchodów tego jubileuszu.
.
Zdaniem radnego Kacpra Moroza, który skierował do prezydent Krystyny Danileckiej-Wojewódzkiej zapytanie w sprawie organizacji konkursu, fiasko tej inicjatywy naraża miasto na krytykę i osłabia wizerunek jubileuszu, który miał być okazją do promocji Słupska. Radny dopytuje, co konkretnie było przyczyną nierozstrzygnięcia konkursu, czy problem tkwi w słabej jakości nadesłanych prac czy też może w organizacji całego przedsięwzięcia – przypomnijmy, że nadesłano aż 77 projektów, co wskazuje na spore zaangażowanie społeczne i daje całkiem spory wybór. Autor pisma pyta także, jakie wydatki wiązały się z konkursem i czy zostanie on ponownie rozpisany – jeśli tak, czy władze miasta rozważają możliwość oddania decyzji o jego wynikach samym mieszkańcom, np. poprzez głosowanie.
.
Radny oczekuje teraz na odpowiedź prezydent miasta. Uważa, że tego rodzaju sytuacje podważają zaufanie mieszkańców do władz i efektywności działań podejmowanych w imieniu słupszczan.
.
Joanna Wojciechowicz-Bednarek