Call Center Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku coraz bardziej się rozwija. W ubiegłym roku jego pracownicom udało się zarejestrować więcej pacjentów niż rok wcześniej i zrobić to jeszcze szybciej – informuje Marcin Prusak, rzecznik prasowy słupskiego szpitala.
W dalszej części komunikatu rzecznik szpitala informuje, że jak wynika z raportu statystycznego przygotowanego przez firmę udostępniającą system rejestracji telefonicznej w słupskim szpitalu w 2023 r. szpitalne Call Center obsłużyło 121.974, a w 2024 r. już 122.818 pacjentów, co oznacza wzrost o 0,7 procenta. W 2023 r. odebrano 93 procent połączeń, a w 2024 r. już 95 procent. Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia przez pracownika call center w 2023 r. wynosił 59 sekund, a w 2024 tylko 42 sekundy, czyli o aż 17 sekund mniej. W ciągu minionego roku 76 procent wszystkich połączeń zostało odebranych w czasie krótszym niż 30 sekund.
Natomiast z roku na rok sprawy pacjentów załatwiane są coraz sprawniej gdyż w 2023 r. średni czas trwania rozmowy wynosił 2 minuty 24 sekundy, a w roku 2024 – 2 minuty 18 sekund. W opinii autorów raportu statystycznego świadczy to o wysokim poziomie doświadczenia oraz wiedzy pracowników zespołu call center, które pozwalają im na efektywne udzielenie niezbędnej pomocy oraz informacji potrzebującym pacjentom. Z danych statystycznych wynika, że najwięcej pacjentów korzystało w ubiegłym roku z rejestracji telefonicznej w styczniu (11.464 osoby) i w kwietniu (11.223 osoby). Najmniejsze zainteresowanie rejestracją do szpitala było w grudniu (7.683 osoby) i w listopadzie (9.554 osoby).
Wśród 31 placówek medycznych o podobnej wielkości oraz profilu działalności w 2024 r. call center słupskiego szpitala zajęło 13 miejsce pod względem liczby połączeń, 6 miejsce jeśli chodzi o procent odebranych połączeń, 4 miejsce w czasie oczekiwania na odebranie połączenia i 16 miejsce w zestawieniu średniego czasu trwania rozmowy.
Rejestracja telefoniczna Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 7 – 17 pod numerem telefonu 59 84 60 700. Telefony od pacjentów odbiera 7-osobowy zespół agentek. Rejestrują chorych do 19 szpitalnych poradni, udzielają informacji dotyczących pobytu pacjentów w szpitalu (nie na temat ich stanu zdrowia) oraz obsługują aplikację Asystent Pacjenta, za pomocą której także można zapisać się na wizytę w poradniach szpitalnych. (opr. rkh)
Na zdjęciu: pracownice szpitalnego call center.
Fot. WSS w Słupsku/Paulina Kawalec