Starostwo Powiatowe w Lęborku zapowiada zmiany, które korzystnie mają odczuć interesanci. Najbardziej widoczne mają one być w wydziale budownictwa, a ich funkcjonowanie zapowiadane jest od 1 kwietnia.
Lęborski urząd powiatowy wprowadza zmiany organizacyjne, które mają usprawnić obsługę petentów. W pierwszej kolejności, bo już od 1 kwietnia, doświadczyć ich będą mogli klienci wydziału budownictwa. Urzędnicy przyjmować będą interesantów przez trzy dni w tygodniu – w poniedziałek od godz. 7.30 do 16, w środę od 7.30 do 15.30 i w piątek od 7.30 do 15 – natomiast wtorki i czwartki będą tak zwanymi dniami technicznymi. W te dni pracownicy starostwa przygotowywać będą i opracowywać dokumenty, co w konsekwencji ma przyspieszyć proces wydawania decyzji administracyjnych. Oprócz specjalnej sali, która służyć ma omawianiu spraw z klientami, na sprawniejsze funkcjonowanie wydziału wpłynie również zatrudnienie w nim dodatkowej osoby.
Zmiany czekają także wydział geodezji. W całości będzie on działał na pierwszym piętrze starostwa. Rozszerzone będą również możliwości płatności bezgotówkowych o mechanizmy bankowe dostępne w internecie. Jak informuje starostwo, ma to związek z uruchomionym rok temu systemem usług geodezyjnych świadczonych za pośrednictwem portalu WEB EWID. Umożliwia on dostęp do materiałów geodezyjnych zdalnie z podziałem zgodnym z przydzielonymi użytkownikom uprawnieniami. Najczęściej z elektronicznych zgłoszeń – w skali roku jest ich około dwóch tysięcy – korzystają firmy geodezyjne. Wprowadzane rozwiązania mają im ułatwić „pobieranie on-line danych i dokumentów, dokonywanie należnej opłaty z tego tytułu oraz uzyskiwanie licencji na wykonywanie prac, bez konieczności wizyty w urzędzie”. Tym sposobem prace będzie można rozpocząć praktycznie po dokonaniu płatności, a lęborczanie będą krócej czekać na ich efekty.