Zarządzeniem prezydent miasta Krystyny Danileckiej-Wojewódzkiej z dnia 29 marca 2019 roku ogłoszony został konkurs na dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Słupsku. Dokumenty aplikacyjne można składać do 31 maja 2019 roku. Kandydaci na to stanowisko powinni wykazać się znajomością przepisów prawa z zakresu bibliotek, finansów i zamówień publicznych, regulacji dotyczących przepisów prawa pracy oraz prowadzenia działalności kulturalnej. Wymagane jest przy tym wykształcenie wyższe magisterskie oraz doświadczenie co najmniej trzech lat pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach związanych z kulturą, edukacją lub organizacjami pozarządowymi. Zainteresowani ofertą mogą zapoznać się ze szczegółami w zarządzeniu Prezydent Miasta Słupska. (jwb)
Prezydent Miasta Słupska
ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku.
Wymiar etatu: pełny etat;
Zatrudnienie: stosunek pracy na podstawie powołania na czas określony – od 3 do 7 lat;
Miejsce wykonywania pracy, nazwa i adres instytucji kultury: Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Grodzka 3.
I. Wymagane kwalifikacje i kryteria formalne:
1. Wymagania obowiązkowe:
1) obywatelstwo polskie;
2) wykształcenie wyższe magisterskie;
3) udokumentowane co najmniej trzyletnie doświadczenie pracy na stanowisku kierowniczym w instytucjach kultury lub w innych podmiotach związanych z zarządzaniem kulturą, edukacją, sektorem kreatywnym, w organizacjach pozarządowych realizujących działania animacyjne i kulturalne;
4) terminowe złożenie pełnego kompletu wymaganych dokumentów.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawa z zakresu bibliotek, organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, finansów publicznych, zamówień publicznych, a także regulacji dotyczących przepisów prawa pracy;
2) doświadczenie w pracy w bibliotece lub podmiotach prawnych zajmujących się promocją czytelnictwa;
3) doświadczenie we współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym w realizacji projektów z dziedziny kultury;
4) wiedza i udokumentowane doświadczenie w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej;
5) udokumentowane kwalifikacje uzyskane w toku studiów podyplomowych, szkoleń lub kursów a związane z prowadzeniem działalności kulturalnej, zarządzaniem zasobami ludzkimi lub projektami;
6) praktyczna znajomość przynajmniej jednego języka obcego.
3. Sposób udokumentowania wymagań kwalifikacyjnych.
1) pisemne oświadczenie o przystąpieniu do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku; oświadczenie powinno zawierać podstawowe dane osobowe, o których mowa w art. 22¹ Kodeksu Pracy;
2) pisemny, autorski program działania Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku obejmujący 7 lat, przy uwzględnieniu warunków organizacyjno-finansowych instytucji; maksymalnie 10 stronicowy program ma uwzględniać: strukturę organizacyjną, finansową, działalność edukacją; do tego dwustronicowe streszczenie koncepcji wraz ze zgodą na jej upublicznienie na potrzeby przeprowadzanego konkursu;
3) opis trzech najważniejszych projektów lub wydarzeń zrealizowanych przez kandydata w okresie trzech ostatnich lat wraz z odnośnikiem do stron internetowych;
4) rekomendacje od poprzednich pracodawców wraz z numerem kontaktowym do osoby wystawiającej rekomendację;
5) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
6) życiorys (CV) z opisem dotychczasowej pracy zawodowej – ze wskazaniem okresów wykonywania pracy w ramach wymagań kwalifikacyjnych;
7) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje itp.);
8) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;
9) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
10) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
11) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L.2016.119.1).
II. Wnioski o przystąpienie do konkursu wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych kopertach na adres: Urząd Miejski w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 w terminie do 31 maja 2019 r. do godz. 14.00 z dopiskiem na kopercie: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku. NIE OTWIERAĆ”. Oprócz wersji papierowej należy dostarczyć pendrive z plikami pdf koncepcji i życiorysu. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Kancelarii Urzędu Miejskiego w Słupsku. Wnioski, które wpłyną po terminie nie będą poddane procedurze konkursowej. Dotyczy to także ofert przesłanych pocztą. Nie decyduje data stempla pocztowego.
III. Informacje dodatkowe:
1) Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezydent Miasta Słupska powoła Komisję Konkursową określając tryb jej pracy;
2) Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów;
II etap – rozmowa kwalifikacyjna i wybór kandydata;
O terminie i miejscu przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie;
3) Oferty kandydatów, którzy nie spełniają wymogów formalnych do wzięcia udziału w konkursie będą odrzucane;
4) Przewidywany termin rozpatrzenia wniosków przewiduje się w terminie do 50 dni po upływie terminu składania wniosków;
5) Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku oraz program jego działania – zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. 2018 r. Poz. 1983);
6) Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej dyrektor powołany zostanie na stanowisko na okres od 3 do 7 lat;
7) Kandydat ma możliwość zapoznania się z funkcjonowaniem Biblioteki po wcześniejszym zgłoszeniu takiej chęci w sekretariacie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku – Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Grodzka 3, e-mail: [email protected];
8) Informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Słupsku;
9) Nadesłanych ofert nie zwracamy.
PREZYDENT
MIASTA SŁUPSKA
Krystyna Danilecka-Wojewódzka