Słupscy radni widzą konieczność przeprowadzenia pilnego remontu ulicy Norwida. Szczególne uciążliwości, z którymi borykają się kierowcy, powodowane są przez studzienki kanalizacyjne wystające ponad nawierzchnię jezdni.
Stan nawierzchni ulicy Norwida i chodników pozastawia wiele do życzenia. To jedna z większych i bardziej obciążonych komunikacyjnie dróg na osiedlu Niepodległości, ale w najbliższym czasie nie doczeka się kompleksowego remontu. Szczególnie niezadowalający jest kilkusetmetrowy odcinek od strony ulicy Małcużyńskiego z wystającymi studzienkami.
– Jest tutaj dziewięć par studzienek, a ponieważ kanalizacja burzowa i sanitarna biegnie środkiem jezdni, więc – o ile pamiętam – wykopy są średnio około dwóch metrów. Studnie postawiono na fundamentach, na gruncie rodzimym i one stoją tak, jak kiedyś zaplanowano, natomiast grunt osiadał, ponieważ niezbyt dobrze go zagęszczono i porobiły się fale. Na dwustu metrach dziewięć par studni, więc mniej więcej co dwadzieścia metrów jest sinusoida. Jeżeli teraz puszczono – kiedyś tego nie przewidywano – ruch komunikacji autobusowej, to wiadomo, że autobus swoją wagę ma, szczególnie jeśli jest pełen pasażerów, i jeszcze bardziej powiększa te wgłębienia – mówi radny miasta Bogusław Dobkowski.
W 2019 roku miasto zleciło ekspertyzę dotyczącą zbadania stanu technicznego drogi, ale na tym na razie się skończyło. Radny uważa, że do przyszłorocznego projektu budżetu miasta należy koniecznie wpisać wykonanie dokumentacji projektowej, a w następnych latach poszukać pieniędzy na przebudowę.
– Jest takie optymistyczne zdanie pani prezydent, mianowicie należy dążyć do umieszczenia ulicy w wykazie inwestycji miasta. Jeżeli pani prezydent redaguje budżet i pisze, że należy dążyć, to myślę, że kieruje to sama do siebie, a nie do mnie, bo ja dążę od dwóch lat co najmniej – mówi radny. – Ale dalej, żebym zbytnio się nie ucieszył, i mieszkańcy, to jest także, że realizacja oczywiście w miarę możliwości budżetu.
Władze miasta poinformowały, że na razie naprawa ulicy Norwida odbywać się będzie wyłącznie w ramach bieżącego utrzymania dróg. (opr. jwb)