K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Po dodatek do MOPR-u

0

Od listopada formalności związane z otrzymaniem dodatku mieszkaniowego i energetycznego należy załatwiać w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie, a nie jak do tej pory w magistracie. Co ciekawe przyznanego zasiłku nie będzie można odebrać w kasie.

Osoby zainteresowane otrzymaniem dodatku mieszkaniowego i energetycznego od tego miesiąca muszą kontaktować się z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie. Wspomniane świadczenia są przeznaczone dla osób o najniższych dochodach. Pracownicy przed przyznaniem prawa do zasiłku będą analizować m.in. wielkość mieszkania i strukturę rodziny. Co ważne od grudnia nie będzie możliwości wypłaty świadczeń w kasie ośrodka.

Od miesiąca grudnia przejdziemy na wypłatę bezgotówkową i pieniądze trafia na konto wnioskodawcy bądź będzie miał do nich dostęp za pośrednictwem karty przedpłaconej, którą bezpłatnie dostanie z naszego ośrodka – informuje Marcin Treder, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku. 

Osoby zainteresowane otrzymaniem dodatku mieszkaniowego i energetycznego powinny złożyć stosowny wniosek.

Trzeba mieć tytuł prawny do lokalu, udokumentować swoje dochody i dochody osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym oraz wysokość czynszu – podaje zestaw potrzebnych dokumentów dyrektor Treder.

Wnioski najlepiej składać za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w biurze podawczym.

Forma mailowa jest najbardziej preferowana – zaznacza Marcin Treder. – Funkcjonuje u nas biuro podawcze. Tam też są środki ostrożności zachowane, więc można z wnioskiem pojawić się, złożyć i ten kontakt ograniczyć do minimum. Sprawa będzie załatwiona, a w przypadku jakichś braków formalnych będziemy kontaktować się telefonicznie bądź listownie.

Do tej pory formalności związane z otrzymaniem dodatku mieszkaniowego załatwiało się w ratuszu. Zmiana, zdaniem dyrektora Marcina Tredera, przyniesie same korzyści. (opr. rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.