Urząd Miejski w Słupsku szuka lekarza na stanowisko koronera. To osoba, która będzie świadczyła usługi w zakresie ustalenia przyczyny zgonu i wystawienia karty zgonu osób zmarłych na terenie miasta.
Zgodnie z ustawowym wymogiem miasto musi zatrudniać lekarza, który będzie odpowiedzialny za wypisywanie kart zgonów na teranie Słupska. Teraz trwają poszukiwania takiej osoby.
– Potrzebujemy takiej osoby dyspozycyjnej 24 godziny na dobę, która te czynności będzie wykonywała. Musimy przeprowadzić odpowiednie postępowanie, stąd też wydział zdrowia i spraw społecznych do 3 grudnia do godziny 10 oczekuje na oferty osób, które byłyby zainteresowane świadczeniem takich usług i wówczas po zapoznaniu się z tymi ofertami, gdzie kryterium wyboru jest oczywiście cena, wybierzemy taką osobę – mówi Monika Rapacewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Koroner potrzebny jest w sytuacji, gdy na przykład nie można ustalić lekarza prowadzącego zmarłej osoby.
– Osoba na tym stanowisku będzie wystawiała akty zgonu, będzie stwierdzała zgon osoby szczególnie w przypadku, kiedy nie można ustalić, kto jest lekarzem prowadzącym osoby, która zmarła. Wszyscy wiemy, że zdarzają się wypadki losowe, gdzie policja czy inne osoby nie mają możliwości ustalić, kto prowadzi daną osobę. Wtedy właśnie potrzebny jest koroner – mówi rzecznik ratusza.
Umowa z koronerem będzie obowiązywać przez rok. Stanowisko powołane zostało w 2017 roku. (opr. jwb)