Zakład Ubezpieczeń Społecznych podaje, że liczba osób głuchych w Polsce sięga około 500 tysięcy, a 900 tysięcy Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. Z myślą o takich osobach ZUS uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM.
Regionalny rzecznik prasowy ZUS informuje, że od października ubiegłego roku klienci ubezpieczyciela mogą załatwiać swoje sprawy poprzez e-wizytę twarzą w twarz z ekspertem bez wychodzenia z domu. Tę formę kontaktu codziennie wybiera kilkaset osób. Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć smartfon lub komputer z kamerą i mikrofonem. W ten sposób załatwić można sprawy dotyczące emerytur, rent i zasiłków oraz związane z prowadzeniem firmy czy potwierdzeniem profilu PUE.
Teraz klienci ZUS mogą także umawiać się na konsultacje w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent w języku migowym PJM.
Aby zarezerwować e-wizytę, należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. Kolejnym krokiem jest wskazanie tematu rozmowy i wybranie jej terminu.
Rzecznik ZUS przypomina, że e-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowano w tym celu kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0. (jw, źródło: ZUS)