Zespół Szkół Informatycznych w Słupsku bierze udział w projekcie edukacyjnym opartym na międzynarodowej współpracy uczestniczących w nim szkół partnerskich. Głównym celem przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości uczniów na temat zagrożeń katastrofami naturalnymi oraz przygotowanie społeczności szkolnej na wypadek ich wystąpienia.
W ramach projektu słupski ZSI podjął współpracę ze szkołami partnerskimi z Włoch, Turcji, Portugalii i Rumunii, by wspólnie realizować jego cele i założenia. Prowadzony jest w ramach programu unijnego Erasmus+, który pozwala na tworzenie i realizację projektów opartych na partnerstwie szkół z obszaru Unii Europejskiej. Celem projektu pod nazwą „Działania ratownicze w obszarze szkoły na wypadek klęsk żywiołowych” jest m.in. zwiększenie świadomości społeczności szkolnej na temat działań ratowniczych i pierwszej pomocy w kontekście zagrożeń katastrofami naturalnymi, przeprowadzenie analiz ryzyka, opracowanie środków ostrożności w kwestii ratownictwa i pierwszej pomocy poprzez organizację szeregu szkoleń, warsztatów i zajęć praktycznych, opracowanie planów działań awaryjnych i reagowania kryzysowego oraz podniesienie kompetencji uczestników projektu w zakresie języka obcego. Ponadto nauczyciele i młodzież ze Słupska będą mieli okazję prezentować kulturę swojego kraju i poznawać tradycje i zwyczaje innych narodów. Koordynatorem projektu w ZSI jest anglista Bartosz Chomicz i germanistka Aneta Łosińska. Czas trwania projektu wynosi 24 miesiące i w całości finansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Suma przeznaczona na realizację zadania wynosi blisko 165 tysięcy euro, natomiast grant przyznany szkole w ramach programu sięga kwoty nieco ponad 31 tysięcy euro.
Nauczyciele i młodzież wezmą udział w zagranicznych wyjazdach, w trakcie których odbywać się będą warsztaty, szkolenia i praktyki. Słupszczanie udadzą się do Włoch, Turcji, Portugalii i Rumunii. Celem międzynarodowych spotkań będzie też wymiana doświadczeń między placówkami, omawianie zagadnień projektowych, obserwacja i analiza wypracowanych koncepcji w zakresie tematycznym projektu, przy równoczesnym promowaniu kultury, tradycji i języka krajów, z których pochodzą uczestnicy programu. Nad założeniami projektowymi pedagodzy i uczniowie ze Słupska będą również pracować w macierzystej placówce. (jwb, źródło: ZSI)