K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Reklamy pod kontrolą

0

Od początku roku w Słupsku obowiązuje uchwała reklamowa. Jednak nie wszyscy stosują się do jej zapisów. Magistrat rozpoczął wysyłanie upomnień do reklamodawców.

Uchwała reklamowa weszła w życie w styczniu tego roku. Istniejące wcześniej reklamy należy dostosować do jej zapisów do końca 2023 roku, natomiast banery, reklamy emitujące zmienne światło oraz reklamy mobilne powinny zostać dostosowane w ciągu roku od uchwalenia dokumentu. Oznacza to, że na wszelkie korekty zostało pół roku, dlatego magistrat przypomina o nieprawidłowościach i wysyła upomnienia. Jak podkreśla Maciej Araszkiewicz, architekt miejski, warto dostosować reklamy do zapisów uchwały, żeby nie otrzymać kary.

Możemy karać w związku z tym, że reklama jest niezgodna z zapisami uchwały – mówi Maciej Araszkiewicz. – Kary mogą być srogie, ponieważ taka opłata stała wynosi w zależności od współczynnika około 100 złotych za dzień. Do tego dochodzi oplata zmienna, która przy reklamie 12-metrowej może wynosić również 100 złotych. Tak więc są to niemałe kwoty. Póki co miasto ze względu na panującą sytuację nie ukarało jeszcze żadnego przedsiębiorcy za umieszczenie takiej reklamy. Szykujemy się do wysyłania upomnień, aby doprowadzić nowo powstałe reklamy do zgodności z uchwałą. Być może niedługo zostanie uruchomiona także procedura nakładania kar.

Z uchwałą reklamową można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej miasta w zakładce „planowanie przestrzenne”. Znajduje się tam również ilustrowany przewodnik po uchwale, który ułatwia jej czytanie. Do zapoznania się z jej zapisami zachęca prezydent Słupska, Krystyna Danilecka-Wojewódzka.

Ona jest napisana naprawdę bardzo przystępnym językiem, a jeżeli macie wątpliwości, to zawsze można podejść do wydziału architektury, planowania przestrzennego i doprecyzować swoje wątpliwości czy odpowiedzi na pytania – informuje prezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka. – Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za przestrzeń w mieści. Ci, którzy chcą korzystać z tej przystani są jeszcze bardziej odpowiedzialni, żeby wpasować się w nią zgodnie z prawem, dobrym smakiem, kulturą i dobrym obyczajem. Pomóc w tym ma nasza uchwała. Karanie jest ostatnim elementem zapisanym w tej uchwale.

Celem uchwały reklamowej jest przede wszystkim uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Niemniej jednak warto pamiętać, że kary za umieszczenie reklam niezgodnych z prawem mogą być dotkliwe. Przykładowa kara za miesiąc bezprawnego funkcjonowania reklamy o powierzchni 12 m2 wynosi prawie 6500 zł. (opr. rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.