Dziś w słupskim szpitalu oficjalnie otwarto biuro rejestracji telefonicznej. Dzięki tej jednostce, pacjenci mogą załatwić wszystkie ważne sprawy dzwoniąc pod jeden numer telefonu.
Call center mieści się w budynku byłej pralni przy ul. Hubalczyków. Na potrzeby placówki przebudowano pomieszczenia o powierzchni 67 m2. Finalnie powstało 8 boksów wyposażonych w komputery wraz ze słuchawko-mikrofonami przeznaczonymi do obsługi pacjentów. Dziś oficjalnie otwarto call center w obecności przedstawicieli zarządu szpitala oraz Agnieszki Kapały-Sokalskiej, członka Zarządu Województwa Pomorskiego.
– Praca nad komunikacją z pacjentem jest jednym z najważniejszych wyzwań szpitali i rzeczywiście to call center znacznie podnosi jakość pracy i odbiór pracy danej jednostki przez pacjenta – mówi Agnieszka Kapała-Sokalska. – Chciałabym serdecznie pogratulować tej inicjatywy i wszystkim państwu życzyć dużo zdrowia i powodzenia. Dodam jeszcze, że ta inicjatywa dodatkowo jest dobra właśnie w czasach COVID-u, bo eliminuje konieczność przychodzenia pacjenta na teren szpitala. Eliminuje te kontakty, a przecież wszyscy musimy nadal zachowywać dystans społeczny.
W ciągu miesiąca telefonistki odebrały ponad 11 tys. połączeń. Pacjenci dzwonią w różnych sprawach. Pracownice centrum udzielają im fachowej informacji na temat oferowanych przez szpital świadczeń zdrowotnych.
– Pacjenci dzwonią przede wszystkim po to, żeby umówić się do poradni specjalistycznych, ale dzwonią też po to, żeby zapytać, jaka jest obecnie sytuacja w szpitalu – poinformowała Alicja Kropidłowska, koordynator call center.
Call center czynne jest od poniedziałku do czwartku w godzinach 7-17 oraz w piątki w godzinach 7-14.30. Pacjencji, którzy nie dodzwonią się do konsultantki mogą spodziewać się kontaktu zwrotnego ze strony call center. Koszt przebudowy pomieszczeń i zakupu wyposażenia do placówki wyniósł ok. 66 tys. zł. (opr. rkh)