Rzecznik rządu Piotr Müller dementuje pogłoski o zagrożeniu budowy S6 w rejonie Słupska, które pojawiły się w publikacji jednego z lokalnych portali informacyjnych. W liście skierowanym do mediów rzecznik przypomina, że w czerwcu Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie zwiększenia wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 miliardów złotych. Z tej puli około 10 miliardów złotych przekazanych zostanie na budowę trasy ekspresowej S6 na odcinkach Lębork – Bożepole Wielkie, Słupsk – Lębork, Koszalin – Sławno – Słupsk oraz obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Całość inwestycji będzie finansowana ze środków budżetu państwa. Wcześniejsze plany zakładały udział partnerstwa publiczno-prywatnego.
„Budowa jest niezagrożona i odbywa się zgodnie z planem. Co więcej – dzięki przyjętej w czerwcu przez Rząd RP uchwale gwarantującej finansowanie ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, kolejne odcinki drogi powstaną szybciej niż w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), a także finalny koszt ich realizacji będzie mniejszy. Odwołany stary przetarg to jedynie element proceduralny – w związku ze zmianą formuły finansowania, musi być rozpisany nowy przetarg, który będzie ogłoszony jeszcze w tym roku. Jego realizacja zapewni szybsze zbudowanie drogi” – pisze rzecznik rządu.
Inwestycja z udziałem dodatkowych 9 miliardów złotych będzie realizowana w czterech etapach:
- Lębork – DK6 (Bożepole Wielkie): 22 kilometry, blisko 1,4 miliarda złotych
- Słupsk – Lębork: 49,6 kilometra, blisko 2,9 miliarda złotych
- Koszalin – Sławno – Słupsk: 46,2 kilometra, 2,6 miliarda złotych
- Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: 31,7 kilometra, 2,2 miliarda złotych
Łącznie powstanie 150 kilometrów trasy w całości sfinansowanej ze środków Krajowego Funduszu Drogowego. Koszt realizacji poszczególnych etapów inwestycji od Koszalina do obwodnicy Trójmiasta będzie mniejszy niż w zakładanej wcześniej formule publiczno-prywatnej.
Rzecznik rządu zapowiada, że przetargi zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku, najwcześniej – podczas wakacji – na budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Realizacja całości zakończy się najpóźniej w 2025 roku. (jwb, źródło: Biuro Rzecznika Rządu)