Władze Ustki zaprezentowały mieszkańcom projekt uchwały krajobrazowej. Zawarte w dokumencie zapisy określają zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury na terenie miasta, w tym m.in. tablic i urządzeń reklamowych. Z projektem uchwały mieszkańcy mogą zapoznać się do 23 września.
Uchwała krajobrazowa określa warunki umieszczania, gabaryty oraz standardy jakościowe tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Celem wprowadzanych zmian jest ochrona i wzmocnienie unikatowych walorów uzdrowiskowych Ustki, a szczególnie Starej Osady Rybackiej i promenady nadmorskiej. Z zapisami dokumentu mieszkańcy miasta mogą zapoznać się w ratuszu do 23 września.
– Uchwała dotyczy w równym stopniu i przedsiębiorców, i właścicieli nieruchomości, dlatego chcemy, aby mieszkańcy zapoznali się z nią raz jeszcze, bo do 8 października mogą jeszcze składać swoje uwagi do zapisów zaproponowanych w tym projekcie – mówi Eliza Mordal, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Ustka. – Uchwała krajobrazowa reguluje zamieszczanie wszelkich szyldów, reklam, sytuowanie ich na małej architekturze i ogrodzeniach, i wprowadza pewne okresy, w których mieszkańcy – właściciele nieruchomości, przedsiębiorcy – będą musieli do tych zapisów się dostosować. Tak naprawdę wielu z nas, ustczan, zapisy tej uchwały będzie musiało zastosować, stąd nasze namawianie, aby się z nimi zapoznać. Zapraszamy wszystkich na spotkanie online 16 września. Wymagane są wcześniejsze zapisy, wszystkie informacje są na stronie urzędu, natomiast uwagi do samej uchwały można składać do 8 października.
Po wejściu w życie uchwały krajobrazowej mieszkańcy i przedsiębiorcy będą zobowiązani do dostosowania istniejących reklam do konkretnych zapisów w ciągu roku. Natomiast na dostosowanie szyldów przewidziano 2 lata. Ponadto uchwała przewiduje ograniczenie liczby szyldów do dwóch na budynku, do dwóch na ogrodzeniu oraz do trzech wolnostojących. Szczegółowe informacje i dodatkowe ograniczenia zapisano w projekcie uchwały. (opr. jwb)