K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Lepszy kontakt

0

Polska policja uruchomiła e-usługi. Specjalny portal ma ułatwić kontakt z funkcjonariuszami przede wszystkim osobom głuchym i słabosłyszącym. Dzięki wdrożeniu nowych rozwiązań można m.in. porozmawiać z policjantem z pomocą tłumacza języka migowego.

Portal e-usługi powstał w ramach projektu „Modernizacja i wdrożenie nowych rozwiązań oraz e-usług w Systemie Zintegrowanej Komunikacji Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej numeru 112”. Zaproponowane rozwiązania mają ułatwić kontakt z policją zarówno przez internet, jak i przez telefon. Jest to ukłon przede wszystkim w kierunku osób głuchych i słabosłyszących.

Osoby głuchonieme mogą za pomocą bardzo prostego komunikatora internetowego wyposażonego w kamerę taką jaką ma komputer czy telefon komórkowy połączyć się z policjantem, tłumaczem języka migowego i móc przekazać mu informację tak zwanym miganiem – tłumaczy Piotr Kozłowski, rzecznik prasowy Szkoły Policji w Słupsku. – Jak wiadomo osoby głuchonieme nie mogą skorzystać z normalnego telefonu, zadzwonić, przekazać informacji lub zapytać o cokolwiek, ale między godzina 8 a 20 mogą skorzystać z takiego komunikatora internetowego.

Z portalu w zasadzie może skorzystać każdy. Dzięki opublikowaniu Centralnej Książki Telefonicznej można połączyć się z daną jednostką terenową czy też konkretnym funkcjonariuszem.

Każdy z nas po zainstalowaniu komunikatora internetowego może nie tylko połączyć się z wybraną jednostką policji czy konkretnym policjantem, co ułatwi specjalna książka telefoniczna, ale może także poprzez wideo porozmawiać – podkreśla Piotr Kozłowski, rzecznik prasowy Szkoły Policji w Słupsku. – Oczywiście ne każdy lubi taki bezpośredni kontakt, gdy jeszcze widać jego twarz, ale czasami takie komunikatory są potrzebne, bo człowiek chciałby nie tylko słyszeć tę drugą osobę, ale i ją zobaczyć. W ramach usług e-policja można skorzystać z usług języka migowego i migać, zamiast przekazywać słowne komunikaty, można porozmawiać z policjantem korzystając z wideo i skorzystać z centralnej książki telefonicznej.

Jednocześnie funkcjonariusze przypominają, że usługi dostępne na portalu nie służą do zgłoszeń alarmowych. Z e-usług można skorzystać w dni robocze w godzinach od 8 do 20. (opr. rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.