Trzy firmy zgłosiły się do przetargu ogłoszonego w związku z rozbudową obwodnicy Słupska. W ramach inwestycji powstanie druga jezdnia o długości około 10 kilometrów oraz most nad Słupią.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu dotyczącym rozbudowy obwodnicy Słupska. Do konkursu zgłosiły się trzy firmy. Najniższą ofertę na ponad 128 milionów złotych zgłosiła firma Strabag, natomiast najwyższa, opiewająca na 183 miliony, należała do Budimeksu. Cena jednak nie była najważniejsza.
– Jako inwestor przeznaczyliśmy na to ponad 238 milionów złotych i wszystkie trzy oferty mieściły się w budżecie, nawet zdecydowanie poniżej – mówi Piotr Michalski. rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Gdańsku. – Najniższa oferta to nieco ponad 128 milionów złotych, przy czym cena nie była jedynym kryterium. Były jeszcze dwa kryteria pozacenowe – przedłużenie okresu gwarancji na szczególny asortyment robót oraz skrócenie terminu realizacji maksymalnie trzy miesiące. Wszystkie trzy oferty zakładały przedłużenie gwarancji na pięć lat, czyli ten maksymalny okres, a także skrócenie terminu realizacji o trzy miesiące. W tej chwili będziemy starali się wszystkie te oferty sprawdzić, zweryfikować, w razie czego wezwać do pewnych wyjaśnień bądź uzupełnień, tak aby można było wybrać najlepszą ofertę.
Po przejściu całej procedury przetargowej umowa z wykonawcą zostanie podpisana jeszcze w tym półroczu. Po zrealizowaniu wszystkich prac kierowcom powinno się jeździć znacznie wygodniej, ale przede wszystkim bezpieczniej.
– Najważniejszą rzeczą, którą przyszły wykonawca będzie musiał zrobić, to zaprojektowanie i wykonanie drugiej, północnej jezdni obwodnicy Słupska – trzech odcinków o łącznej długości 9,5 kilometra. Przypomnę, że obwodnica Słupska jest drogą ekspresową dwujezdniową wyłącznie w obrębie węzłów, natomiast na odcinkach międzywęzłowych jest tylko jedna jezdnia, w związku z czym trzeba dobudować nową. Oprócz tego niezbędną infrastrukturę towarzyszącą drodze ekspresowej i w tym wypadku najpoważniejszym wyzwaniem jest budowa przeszło 140-metrowego drugiego mostu przez rzekę Słupię. To wszystko w ramach zadania trzeba będzie wykonać. Samych węzłów specjalnie nie trzeba zmieniać, jest natomiast kwestia odwodnienia, oświetlenia, wykonania prac ziemnych, choć część została tam już wykonana przy okazji budowy obwodnicy – mówi Piotr Michalski z GDDKiA.
Roboty budowlane potrwają około 13 miesięcy plus 3 miesiące okresu zimowego, podczas którego wykonawca nie musi prowadzić inwestycji. Druga jezdnia wraz z mostem powinny powstać do końca 2022 roku. Jest to jeden z 7 odcinków trasy S6 o łącznej długości 104 kilometrów pozostających w przetargach. (opr. jwb)