W tym tygodniu słupski magistrat zakończył pracę w systemie zmianowym. Aktualnie wszyscy pracownicy są dostępni na miejscu i realizują swoje zadania. Urzędnicy podkreślają, że nie warto zwlekać z załatwieniem konkretnych spraw, ponieważ od stycznia np. na zarejestrowanie pojazdu mamy ponownie tylko 30 dni.
Od poniedziałku 370 pracowników słupskiego ratusza wróciło do pracy stacjonarnej. Przypomnijmy, że od 28 października władze miasta zdecydowały o wprowadzeniu pracy zmianowej. Dzięki podziałowi urzędników na dwie grupy można było utrzymać ciągłość pracy samorządu. Aktualnie wszystkie wydziały pracują normalnie. To ważne, ponieważ część spraw związanych m.in. z kupnem i sprzedażą pojazdów należy załatwić w terminie 30 dni.
– Zgłoszenie nabycie, zgłoszenie zbycia wraca do terminu 30-dniowego, czyli od dnia zakupu pojazdu obowiązuje nas termin 30 dni, aby zarejestrować ten pojazd – mówi Anna Jaworska z Urzędu Miejskiego w Słupsku. – Od dnia sprzedaży obowiązuje również 30 dni, żeby zgłosić zbycie tego pojazdu. Mieliśmy wydłużone terminy w związku z przepisami covidowymi, które wydłużały ten termin do 180 dni. Ta preferencja skończyła się z dniem 31 grudnia. Zatem wszystkie pojazdy, które zostały zbyte, nabyte po 31 grudnia 2020 roku muszą być zgłoszone w urzędzie w terminie 30 dni.
Za nieterminowe załatwienie formalności grożą ustawowe kary finansowe. Urzędnicy mają nadzieję, że w wyniku zmiany zmniejszą się kolejki w ratuszu. Niemniej jednak pracownicy magistratu zachęcają, aby przy załatwianiu różnego rodzaju spraw korzystać z form elektronicznych lub urny podawczej.
– Państwo wrzucacie komplet dokumentów do tej urny, a my bardzo sprawnie realizujemy te zadania – zapewnia Anna Jaworska. – Naprawdę niejednokrotnie tego samego dnia jest załatwiona sprawa, ponieważ do obsługi urny delegowana jest jedna osoba, która te czynności wykonuje. Zachęcamy mieszkańców do tego, żeby korzystali ze strony e-PUAP, czyli elektronicznie załatwiali część spraw. Ten temat bardzo rozwinął się od marca i mieszkańcy korzystają z tego chętnie, ale nadal zachęcamy do korzystania z tej dogodności. Praktycznie eliminuje on kontakt z ludźmi przebywającymi na terenie ratusza. Mieszkańcy składają dokumenty elektronicznie i pozostaje tylko kwestia odbioru pewnych dokumentów, co już jest związane z wizytą w urzędzie.
Wszyscy pracownicy ratusza zobowiązani są do wykonywania swoich obowiązków w reżimie sanitarnym. (opr. rkh)