Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła oferty złożone w przetargu na projekt i budowę kolejnego odcinka S6 Skórowo – Leśnice w pobliżu Lęborka. Łącznie zgłosiło się ośmiu wykonawców. Złożone oferty będą teraz poddane analizie pod kątem formalnym i merytorycznym.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 pomiędzy węzłami Skórowo i Leśnice o długości około 11 kilometrów. Zlecone zadanie obejmuje także budowę węzła drogowego Leśnice oraz infrastruktury towarzyszącej drodze ekspresowej.
Spośród ośmiu ofert najtańszą – na kwotę 344,4 mln zł – złożyło PUT Intercor. Zamawiający przeznaczył na wykonanie inwestycji 482 mln zł.
– PUT Intercorr – 344.400.000,00 zł
– NDI (lider), NDI Sopot (partner) i Limited Liability Partnership „Todini Central Asia” (partner) – 346.016.062,47 zł
– Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) – 375.176.395,00 zł
– Budimex – 384.462.035,67 zł
– Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) – 396.254.265,83 zł
– Polbud-Pomorze (lider), Zimar Ryszard Ziegert (partner) i Zakład Transportu Energetyki Połaniec (partner) – 420.288.623,64 zł
– Strabag – 426.788.672,22 zł
– Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) – 430.256.043,17 zł
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o maks. 5 lat (maks. 30 proc.), skrócenie terminu realizacji kontraktu o maks. 3 miesiące (maks. 10 proc.) oraz cena (60 proc.) Wszystkie firmy i konsorcja zadeklarowały maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu. (jwb, źródło: GDDKiA)