W związku z pracami przy rewitalizacyjnymi czasowo zamknięto ulicę Szarych Szeregów. Ponadto szykuje się modernizacja tzw. plastikowego ronda, a przy zbiegu ulic Kilińskiego i Kaszubskiej planowana jest budowa nowego skrzyżowania okrężnego.
Kierowcy poruszający się po centrum miasta będą musieli przygotować się na kolejne utrudnienia. Od czwartku ulica Szarych Szeregów zamknięta jest na odcinku przyległym do Młodzieżowego Domu Kultury, a od strony Kilińskiego i Armii Krajowej wprowadzono ruch dwukierunkowy. Wszystko związane jest z budową bulwarów nad Słupią.
– Rozpoczynamy prace związane z budową konstrukcji pomostu – trzeciej, największej kładki, którą budujemy przy okazji rewitalizacji bulwarów. To kładka, która połączy teren przy bibliotece miejskiej z terenem podgrodzia w rejonie ulicy Szarych Szeregów na wysokości Młodzieżowego Domu Kultury. I właśnie tam od wczoraj zamknięty jest odcinek nowo wybudowanej jezdni. Ponieważ te elementy stalowe będą duże, będą zespalane na brzegu. Następnie dźwigiem przenoszone będą nad rzekę. A że prace montażowe wymagają miejsca, to część nowej jezdni na Szarych Szeregów zostanie wykorzystana jako plac montażowy oraz miejsce dostaw kolejnych elementów – mówi Tomasz Orłowski, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku.
Natomiast ułatwieniem dla kierowców będzie budowa nowego ronda u zbiegu ulic Kilińskiego i Kaszubskiej.
– Wszyscy wiemy, że dochodzi tam do spiętrzeń pojazdów w godzinach szczytu, dlatego planujemy budowę ronda, które pozwoli na łatwiejsze włączenie się do ruchu pojazdów jadących od ulicy Kilińskiego – mówi Tomasz Orłowski. – Poprawi to także dla kierujących atrakcyjność tego połączenia i pozwoli nieco zmniejszyć ilość pojazdów, które poruszają się ulicą Kościuszki, ponieważ kierujący wiedzą, jak trudno włączyć się z ulicy Kilińskiego w ulicę Kaszubską. Po wybudowaniu ronda ten ruch będzie płynniejszy, tak więc z wszystkich wlotów kierowcy będą mieli szansę przejechać to skrzyżowanie.
Zmian doczeka się także tzw. plastikowe rondo, które tymczasową funkcję pełni już od kilkunastu lat. Tutaj modernizacja będzie miała znacznie mniejszy zakres.
– Na wiosnę planujemy tam zmianę organizacji ruchu – mówi Tomasz Orłowski. – Te plastikowe elementy tworzące wyspę centralną chcemy zamienić na niższą wyspę o charakterze bardziej trwałym, z tym ze nie będzie to jeszcze kompleksowa przebudowa tego ronda.
Budowa pełnowymiarowego skrzyżowania okrężnego wymagałaby wyburzenia kamienicy przy ulicy Świętego Piotra, co mocno podwyższyłoby koszty inwestycji. (opr. jwb)