Od dziś słupszczanie załatwiający sprawy w Centrum Obsługi Mieszkańca mogą skorzystać z biletomatu. Urządzenie ma pomóc w rozładowaniu kolejki. Co ciekawe, interesanci będą mogli wybrać, o której godzinie chcą przyjść i załatwić określoną sprawę. Na razie rejestracja godzinowa dotyczy tylko tego dnia, w którym pobieramy bilet.
Nowoczesny biletomat stanął w ratuszu. Dzięki niemu słupszczanie mogą szybko i sprawnie umówić godzinę załatwienia sprawy w Centrum Obsługi Mieszkańca. System pozwoli także rozładować długie kolejki. Nie oznacza to jednak, że kolejki znikną, ponieważ po bilet trzeba będzie przyjść, a z doświadczenia urzędników wynika, że słupszczanie najchętniej gromadzą się w urzędzie rano. Zwłaszcza że termin załatwienia sprawy można umówić tylko na dzień, w którym pobrało się bilet.
‒ Tylko jest ta opcja, że jak przychodzę na dzisiaj, to pobieram bilet na dzień dzisiejszy. Nie możemy wybiegać dużo do przodu, bo od tego będzie umawianie się poprzez naszą stronę miejską, czyli np. będziemy umawiali się na wizyty z dwutygodniowym wyprzedzeniem, ale przez internet. Natomiast wizyta w urzędzie równa się załatwieniu sprawy w tym dniu, w którym przyjdziemy po bilet – mówi Anna Jaworska, dyrektor Wydziału Centrum Obsługi Mieszkańców UM w Słupsku.
Aktualnie miasto pracuje nad rozwiązaniem, które pozwoli umawiać wizyty przez internet. Jednak na takie udogodnienie trzeba jeszcze poczekać. Na razie dzięki systemowi biletowemu można załatwić sprawy obywatelskie i te związane z komunikacją.
‒ Są to sprawy obywatelskie, a zatem meldunki i dowody osobiste, oraz sprawy komunikacyjne, czyli związane z rejestracją pojazdów, z odbiorem dokumentów rejestracyjnych oraz dokumentów związanych z prawem jazdy – mówi dyrektor COM ‒ z pobraniem profilu kandydata na kierowcę czy też z odebraniem dokumentu. Te dwa obszary ‒ sprawy obywatelskie i sprawy komunikacyjne.
Wkrótce okaże się, czy wprowadzony system przynosi efekty. Pracownicy Centrum Obsługi Mieszkańca zapowiadają, że przygotowują kolejne rozwiązania, które pozwolą na sprawną obsługę słupszczan przychodzących do ratusza w określonych sprawach. (jwb)