Od 1 czerwca 2021 roku w autobusach komunikacji publicznej na terenie miasta Ustka zostaną wprowadzone czytniki Usteckiej Karty Mieszkańca, przy czym będzie można w nich odczytać zarówno kartę plastikową, jak i w wersji elektronicznej. Jeszcze do końca miesiąca możliwe będzie okazywanie dowodu osobistego lub zaświadczenia lub biletu poświadczającego zamieszkanie w Ustce, jednak już od 1 lipca bezpłatne korzystanie z autobusów miejskich przysługiwać będzie tylko na podstawie Usteckiej Karty Mieszkańca.
Jak złożyć wniosek o wydanie Usteckiej Karty Mieszkańca?
- elektronicznie, poprzez założenie konta na portalu jestemzustki.pl,
- osobiście, w jednym z punktów wydawania kart.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku automatycznie tworzona jest Karta Mieszkańca w wersji elektronicznej, ale można posiadać też kartę plastikową.
Punkty wydawania kart:
- Urząd Miasta Ustka, ulica ks. kard. S. Wyszyńskiego 3 – Biuro Obsługi Interesantów,
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ulica ks. kard. S. Wyszyńskiego 3,
- Centrum Integracji Społecznej, ulica Wiejska 10,
- Szkoła Podstawowa nr 1, ulica Darłowska 18,
- Ośrodek Sportu i Rozwoju, ulica Grunwaldzka 35.
Urzędnicy magistratu przypominają, że bezpłatnie z komunikacji publicznej (linie autobusowe nr 1 i nr 2) mogą korzystać mieszkańcy Ustki, osoby niepełnosprawne oraz turyści uiszczający opłatę uzdrowiskową. (jwb, źródło: UM Ustka)