K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Rusza przedłużanie ringu

6

Dzisiaj w słupskim ratuszu podpisana została umowa na budowę kolejnego odcinka wewnętrznej obwodnicy miasta. Wykonawcami inwestycji są Konsorcjum Kobylarnia SA i Mirbud SA. Zakończenie robót budowlanych przewidziane jest za 20 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Inwestycja obejmuje rozbudowę i budowę drogi o długości ok. 5 kilometrów łączącej ulice Poznańską i Bohaterów Westerplatte. Prace powinny ruszyć już w lipcu.

– Rozpoczynamy naszą inwestycję od ronda imienia hm. Stanisława Kiejdy na ulicy Poznańskiej – informuje Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. – Następnie ulicą Słoneczną zbliżymy się do ulicy Rybackiej. Dalej będzie najtrudniejszy element, czyli przeprawa przez rzekę i przeprowadzenie drogi przez dolinę Słupi. Obecny most czołgowy zostanie zdemontowany i trafi do magazynów miejskich, a w jego miejscu powstanie kładka pieszo-rowerowa. Obok wybudowany zostanie dwujezdniowy most drogowy. Dalej droga pobiegnie do ulicy Arciszewskiego, gdzie wybudowane zostanie rondo. Od niego zmieni się przekrój jezdni. Już nie będzie drogą dwujezdniową, lecz jednojezdniową z dwoma pasami w górę i jednym w dół. Tak, jak obecnie jest na ulicy Bohaterów Westerplatte. Od Arciszewskiego wchodzimy w wąwóz i dochodzimy do ulicy Hubalczyków, gdzie będzie kolejne rondo, a następnie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu tuż za szpitalem kończymy na drodze 210. Na całym odcinku powstaną chodniki, droga rowerowa, oświetlenie, odwodnienie i nasadzona zostanie zieleń.

Koszt tego etapu ringu miejskiego to ponad 128 milionów złotych, z czego 80% jest dofinansowaniem z rekompensat za tarczę antyrakietową, czyli Programu na rzecz zwiększania szans rozwojowych ziemi słupskiej. W swoim komunikacie poseł Piotr Müller zapowiedział, że w najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla kolejnych dwóch etapów ringu: od ulicy Bałtyckiej do ulicy Kaszubskiej i od ulicy Kaszubskiej do ulicy Gdańskiej. Tym samym słupski pierścień drogowy zostanie zamknięty. (rkh)

Fot. Ryszard Hetnarowicz

Dyskusja6 komentarzy

  1. Miał bym prośbę, żeby kanał 6 zadał vice prezydentowi Golińskiemu pytania na postawione przez ze mnie zarzuty w tym temacie i jakie prezydent ma na to argumenty obalające poprzedni szlak przebiegu ringu. Niech prezydent przedstawi koszty budowy tunelu w porównaniu z kosztami odszkodowań za wyburzenia budynków na całej ulicy Olimpijskiej, włącznie z przebudową wiaduktu na ulicy Bałtyckiej. Na ulicy Olimpijskiej i Kaszubskiej występuje gęsta zabudowa i koszty będą niemałe. Moim zdaniem vice prezyden zmieniając przebieg tej częsci ringu postąpił pochopnie i warte jest publiczne wysłuchanie stawianych zastrzeżeń, tym bardziej że nie słyszałem, żeby takie wysłuchanie miało miejsce. Odnoszę wrażenie, że była to decyzja jednoosobowa vice prezydenta. Jako mieszkaniec tego miasta mam prawo żądać wyjaśnień., tymbardzirj, że jeszcze nie wykonano projektu i nie wbito pierwszej łopaty.

      • Z budową tunelu pod torami można byłoby się wbić w termin planowanej budowy drugiego toru i być może koszty też byłyby niższe. Poza tym gdy częś tego ringu rozpocznie się od ul. Morskiej to jest niemal pewne że zablokują tą część miasta od ul. Niemcewicza, Morskiej, Bałtyckiej i Porotową od końca obecnego ringu. Gdyby powstał pierwotny plan to jadące samochody ringiem od razu z ronda usteckiego pojechały by w kierunku Siemianic bez zwrotu w kierunku miasta. Pozdrawiam.

      • Proszę także zapytać czy mają symulacje zwiększonego natężenia ruchu po realizacji zmienionego przebiegu od ulicy Morskiej. Nievulega wątpliwościom, że to diametralnie się wówczas zmieni na ulicy Niemcewicza, Poniatowskiego, Morskiej i Bałtyckiej. Wiadomym też jest, że będzie budowany drugivtor w kierunku Gdynia. Moża było by się wbić terminowo i być może to zmniejszyło by koszty związane z zatrzymaniem ruchu kolejowego na czas budowy tunelu. Moim zdaniem jest to wykonalne. Pozdrawiam.

      • Dodam jeszcze jedno przemyślenie, które mi umknęło. Mianowicie dotyczy wylotu ulicy Olimpijskiej na Sportową ulica ta znajduje się tuż przy połączeniu z ul Kaszubską. Niedość, że trzeba było by wyburzyć znajdujące się w tym miejscu budynki, to jeszcze na ulicy Kaszubskiej utworzyć rondo. Kto zdrowo myślący umieszcza nondo na ulicy, która ma wzniesienie 10%. Przepraszam za ten wywód, ale jest wiele szczegółów przemawiających za powrotem do poprzedniego wariantu.

  2. Czy jest jeszcze w mieście grupa ludzi, którzy będą zdolni powstrzymać szaleństwo wiceprezydenta Słupska w sprawie jego pomysłu zmiany przebiegu obwodnicy miasta na odcinku od ul Bałtyckiej w kierunku Siemianic. Pierwotny plan przewidywał budowę tej części od ronda usteckiego do Siemianic budując tunel pod torami. Prezydent odstąpił od tego planu i postanowił puścić tą część od przyszłego ronda na ul Bałtyckiej na łączeniu z ul Morską. Prezydent Goliński tłumaczy to większymi kosztami związanymi z budową tunelu pod torami. Milczy natomiast na temat burzenia domów na przebiegu ulicy Olimpijskiej. Można domniemywać, że koszty odszkodowania za wyburzenia przewyższą budowę tunelu. Poza tym pierwotny plan był logiczny i droga szła by w kierunku Siemianic bez konieczności kierowania się z ronda usteckiego w kierunku miasta.Ta część ringu ma być także dla przyszłych pokoleń, a nie tylko dla obecnie żyjących. Poza tym wiadukt na ulicy Bałtyckiej też wymagał będzie przebudowy, a to też będą koszty. Czy nie ma w mieście rozsądnych ludzi w tym naukowców z UP, żeby zatrzymać to szaleństeo i powrócić do pierwotnego planu. Jest stara zasada , że tanie mięso psy jedzą, tak też będzie z zamysłem v-ce prezydenta.