Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje o możliwości łatwiejszego i bezproblemowego umawianie e-wizyt w ZUS. Dzięki aplikacji mObywatel zamiast czekać w kolejce, wystarczy kilka kliknięć w smartfonie, aby zaplanować i skorzystać z wideorozmowy.
Nowa usługa to odpowiedzieć na coraz większe wymagania społeczeństwa cyfrowego. ZUS tworzy udogodnienia dla swoich klientów i umożliwia im korzystanie z usług online. Umawianie e-wizyt w ZUS przez aplikację mobilną mObywatel to doskonałe rozwiązanie dla osób, które preferują komunikację elektroniczną. Dzięki temu rozwiązaniu cały proces stał się jeszcze bardziej przyjazny i intuicyjny.
– Dzięki aplikacji mObywatel można umówić się na e-wizytę w wybranej placówce ZUS, w dogodnym terminie i godzinach – informuje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy
województwa pomorskiego. – Poszczególne kroki rezerwacji e-wizyty w mObywatelu są zbliżone do e-wizyt na stronie www.zus.pl. Dzięki danym zgromadzonym w aplikacji mObywatel, podczas rezerwacji klient nie musi podawać swojego imienia i nazwiska oraz numeru PESEL, ponieważ dane są przekazywane automatycznie. Dodatkowo widzi listę e-wizyt umówionych i zakończonych, których rezerwacja odbyła się w aplikacji.
Rezerwacja jest możliwa w zakładce „Usługi”. Po rezerwacji e-wizyty klient otrzyma maila z informacją i linkiem do spotkania z konsultantem. Dostanie także maila oraz sms z przypomnieniem o spotkaniu, jeśli na etapie rezerwacji poda numer telefonu. Klient będzie mógł połączyć się na e-wizytę z konsultantem ZUS bezpośrednio z aplikacji mObywatel poprzez kliknięcie w klawisz „Dołącz do spotkania”.
Rzecznik podkreśla, że obecnie e-wizyty w aplikacji mObywatel można zarezerwować we wszystkich obszarach merytorycznych, także w Polskim Języku Migowym (PJM), z wyjątkiem e-wizyt w sprawie emerytur i rent międzynarodowych. Aktualizacja aplikacji mObywatel jest dostępna w sklepach Google Play i App Store. (opr. rkh)
Fot. Gov.pl