W poniedziałek, 3 czerwca, podczas konferencji prasowej w Chojnicach poseł Piotr Müller ogłosił, że będzie zabiegać o wpisanie nowej drogi ekspresowej do programu finansowanego z Unii Europejskiej. Trasa ma połączyć Słupsk, Bytów, Chojnice i Bydgoszcz, wzmacniając w sposób istotny infrastrukturę drogową Pomorza.
.
– Jesteśmy coraz bliżej ukończenia budowy S6, ale nie możemy na tym poprzestać. Musimy już teraz myśleć o kolejnych ambitnych projektach, które będą wzmacniać Pomorze. Nowa trasa ekspresowa połączy kluczowe miasta regionu, co przyczyni się do jego rozwoju gospodarczego i poprawy jakości życia mieszkańców – powiedział Piotr Müller podczas konferencji prasowej w Chojnicach.
.
Poseł przedstawił szczegóły swojej inicjatywy. Nowa trasa miałaby zostać wpisana do programu TEN-T (Trans-European Transport Network), który obejmuje rozwój sieci drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych na terenie Unii Europejskiej. Realizacja trasy możliwa byłaby dzięki środkom finansowym z Unii Europejskiej oraz środkom krajowym. Piotr Müller podkreślił, że choć uzyskanie finansowania to długi proces, już teraz trzeba myśleć o przyszłych projektach, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju regionu.
.
Budowa nowej trasy ma przynieść szereg korzyści dla mieszkańców i przedsiębiorców z Pomorza oraz województwa kujawsko-pomorskiego. Połączenie Słupska, Bytowa, Chojnic i Bydgoszczy ułatwi przemieszczanie się w kierunkach południowym i północnym, poprawi dostępność komunikacyjną oraz przyciągnie nowe inwestycje do regionu.
.
– Powstanie nowej drogi ekspresowej skróciłoby czas przejazdu między miastami o około połowę. Przejazd pomiędzy Słupskiem a Chojnicami skróci się z około 2 godzin do niespełna godziny, z Chojnic do Bydgoszczy z około 1 godziny 30 minut do około 45 minut, a z Bytowa do Chojnic z 1 godziny do 30 minut – informuje poseł. – Zamierzam wystąpić do rządu, aby już teraz przygotowywać formalne wnioski w tym zakresie – studium korytarzowe oraz inne analizy, aby było to podstawą do dalszych działań w Unii Europejskiej.
.
W opinii posła, warto także rozpatrzyć poszerzenie projektu o dojazd do Ustki:
.
– Dodatkowo należy rozważyć wariant, w którym droga ekspresowa będzie biegła bezpośrednio z portu Ustka. Powinny zostać przeprowadzone analizy, aby zdecydować, czy to jest konieczne, czy wystarczy nowo wybudowana droga krajowa nr 21. Należy poważnie rozważyć taką opcję.
.
Piotr Müller kandyduje do Parlamentu Europejskiego z listy Prawa i Sprawiedliwości. W swoim wystąpieniu podkreślił, że wybór do PE umożliwi mu skuteczniejszą walkę o fundusze na rozwój infrastruktury w regionie.
.
– Jako europoseł będę mógł aktywnie zabiegać o wpisanie nowej drogi ekspresowej do programu TEN-T, co pozwoli na realizację tego ważnego projektu. Musimy już teraz myśleć o takich projektach, żeby potem aktywnie działać na rzecz ich wdrożenia. Wszyscy wiemy, że projekty infrastrukturalne to wiele lat ciężkiej pracy, ale pracy, która owocuje licznymi korzyściami dla regionu – mówi Piotr Müller.
.
(opr. jwb, źródło i fot.: Biuro Poselskie P. Müllera)
Dyskusja15 komentarzy
Ale znalazło się kilku zaciekłych hejterów którzy woleliby, żeby było gorzej. PO co ma być lepiej?
Bez sensu. Trzeba budować drogi do portów a nie do Słupska. No jaja jak berety! Drogi z Bytowa do Gdańska nie ma
Gdańsk ma w poważaniu głębokim Bytów (pozdrawiam serdecznie) i Słupsk, dlatego drogi nie masz. A ja chętnie ominę całe to trójmiasto jadąc ekspresówką na Bydgoszcz. Czas wrócić do tematu województwa, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk. Prawdziwe czyste Pomorze ( w odróżnieniu od Pomorza Gdańskiego)
Herr Müller ale się panu przypomniało…
Tylko tyle ? Proponuję schody do nieba, oraz tunel do piekła. Obieca wszystko byle dostać się do tej wstrętnej Brukseli i brać te wstrętne euro. Śmie nazywać się rzecznikiem pomorza. Pisowcy nie mają za grosz honoru, godności. Nie mają kręgosłupa moralnego.
Ale baran! A myślałem, że Andrzeje to fajne chłopaki.
I ty mówisz o moralności? POmyśl trochę (jeśli potrafisz).
Jacek
Szanowny Mar,
Tak za 6 może 8 miesięcy będą i schody do nieba i tunel do piekła. Tylko dobrze Mar słuchaj co her donek obieca. Gorsza sprawa z tym tunelem do piekła, bo jak UE zgasi światło to po ciemaku Scholtz cie nie pozna a w tunelu nie ma schodów aby wrócić.
Pis po dojściu do władzy skutecznie zablokował budowę drogi S6 i stracił dofinansowanie z pieniędzy unijnych , teraz droga jest kończona z pieniędzy państwowych . Zrobili to tylko dlatego że prezydentem Słupska był nielubiany przez tą złodziejską bandę Biedroń no i w regionie naszym mają dość małe poparcie. Panie Muller jak Panu nie wstyd być częścią tej przestępczej organizacji .
Kłamco … Jesteś jak Schreiber
Bardzo dobry pomysł, dobra komunikacja między większymi miastami w regionie to kluczowy element sprawnego funkcjonowania gospodarki oraz lokalnych społeczności. Oby udało się szybko zrealizować.
Niestety, pis zablokował budowę trasy kaszubskiej , która planowna na 2012 rok miała przebiec na południe od Lęborka od Dąbrowy do Chwaszczyna , później zablokowano wszelką informację o tym przebiegu i rozpoczęto modernizację istniejącego traktu z dodaniem drogi z Bożego Pola do Chwaszczyna
Oczywiście to kłamstwo, bo te pieniądze są już dawno podzielone i w kolejnym okresie programowania będą dzielone na zupełnie innym poziomie niż pośród nieliczących się europosłów PiSu. Także Myler nie będzie zabiegał o żadne środki UE dla regionu, ale raczej dla siebie i swoich kolesi, jak to robili przez ostatnie 8 lat
Prawda, i tylko prawda –
w świetle dotychczasowych doświadczeń
Szkoda słów na takie obrzydliwe teksty. Widać, że hejt ma się dobrze. Jad się sączy i o to ludzkim żmijom chodzi!