K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Projekt nowej drogi ekspresowej: Słupsk – Bytów – Chojnice – Bydgoszcz

15

W poniedziałek, 3 czerwca, podczas konferencji prasowej w Chojnicach poseł Piotr Müller ogłosił, że będzie zabiegać o wpisanie nowej drogi ekspresowej do programu finansowanego z Unii Europejskiej. Trasa ma połączyć Słupsk, Bytów, Chojnice i Bydgoszcz, wzmacniając w sposób istotny infrastrukturę drogową Pomorza.
.
– Jesteśmy coraz bliżej ukończenia budowy S6, ale nie możemy na tym poprzestać. Musimy już teraz myśleć o kolejnych ambitnych projektach, które będą wzmacniać Pomorze. Nowa trasa ekspresowa połączy kluczowe miasta regionu, co przyczyni się do jego rozwoju gospodarczego i poprawy jakości życia mieszkańców – powiedział Piotr Müller podczas konferencji prasowej w Chojnicach.
.
Poseł przedstawił szczegóły swojej inicjatywy. Nowa trasa miałaby zostać wpisana do programu TEN-T (Trans-European Transport Network), który obejmuje rozwój sieci drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych na terenie Unii Europejskiej. Realizacja trasy możliwa byłaby dzięki środkom finansowym z Unii Europejskiej oraz środkom krajowym. Piotr Müller podkreślił, że choć uzyskanie finansowania to długi proces, już teraz trzeba myśleć o przyszłych projektach, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju regionu.
.
Budowa nowej trasy ma przynieść szereg korzyści dla mieszkańców i przedsiębiorców z Pomorza oraz województwa kujawsko-pomorskiego. Połączenie Słupska, Bytowa, Chojnic i Bydgoszczy ułatwi przemieszczanie się w kierunkach południowym i północnym, poprawi dostępność komunikacyjną oraz przyciągnie nowe inwestycje do regionu.
.
– Powstanie nowej drogi ekspresowej skróciłoby czas przejazdu między miastami o około połowę. Przejazd pomiędzy Słupskiem a Chojnicami skróci się z około 2 godzin do niespełna godziny, z Chojnic do Bydgoszczy z około 1 godziny 30 minut do około 45 minut, a z Bytowa do Chojnic z 1 godziny do 30 minut – informuje poseł. – Zamierzam wystąpić do rządu, aby już teraz przygotowywać formalne wnioski w tym zakresie – studium korytarzowe oraz inne analizy, aby było to podstawą do dalszych działań w Unii Europejskiej.
.
W opinii posła, warto także rozpatrzyć poszerzenie projektu o dojazd do Ustki:
.
– Dodatkowo należy rozważyć wariant, w którym droga ekspresowa będzie biegła bezpośrednio z portu Ustka. Powinny zostać przeprowadzone analizy, aby zdecydować, czy to jest konieczne, czy wystarczy nowo wybudowana droga krajowa nr 21. Należy poważnie rozważyć taką opcję.
.
Piotr Müller kandyduje do Parlamentu Europejskiego z listy Prawa i Sprawiedliwości. W swoim wystąpieniu podkreślił, że wybór do PE umożliwi mu skuteczniejszą walkę o fundusze na rozwój infrastruktury w regionie.
.
– Jako europoseł będę mógł aktywnie zabiegać o wpisanie nowej drogi ekspresowej do programu TEN-T, co pozwoli na realizację tego ważnego projektu. Musimy już teraz myśleć o takich projektach, żeby potem aktywnie działać na rzecz ich wdrożenia. Wszyscy wiemy, że projekty infrastrukturalne to wiele lat ciężkiej pracy, ale pracy, która owocuje licznymi korzyściami dla regionu – mówi Piotr Müller.
.
(opr. jwb, źródło i fot.: Biuro Poselskie P. Müllera)

Dyskusja15 komentarzy

  1. Ale znalazło się kilku zaciekłych hejterów którzy woleliby, żeby było gorzej. PO co ma być lepiej?

  2. Bez sensu. Trzeba budować drogi do portów a nie do Słupska. No jaja jak berety! Drogi z Bytowa do Gdańska nie ma

    • Gdańsk ma w poważaniu głębokim Bytów (pozdrawiam serdecznie) i Słupsk, dlatego drogi nie masz. A ja chętnie ominę całe to trójmiasto jadąc ekspresówką na Bydgoszcz. Czas wrócić do tematu województwa, Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk. Prawdziwe czyste Pomorze ( w odróżnieniu od Pomorza Gdańskiego)

    • Tylko tyle ? Proponuję schody do nieba, oraz tunel do piekła. Obieca wszystko byle dostać się do tej wstrętnej Brukseli i brać te wstrętne euro. Śmie nazywać się rzecznikiem pomorza. Pisowcy nie mają za grosz honoru, godności. Nie mają kręgosłupa moralnego.

      • Jacek
        Szanowny Mar,
        Tak za 6 może 8 miesięcy będą i schody do nieba i tunel do piekła. Tylko dobrze Mar słuchaj co her donek obieca. Gorsza sprawa z tym tunelem do piekła, bo jak UE zgasi światło to po ciemaku Scholtz cie nie pozna a w tunelu nie ma schodów aby wrócić.

  3. Pis po dojściu do władzy skutecznie zablokował budowę drogi S6 i stracił dofinansowanie z pieniędzy unijnych , teraz droga jest kończona z pieniędzy państwowych . Zrobili to tylko dlatego że prezydentem Słupska był nielubiany przez tą złodziejską bandę Biedroń no i w regionie naszym mają dość małe poparcie. Panie Muller jak Panu nie wstyd być częścią tej przestępczej organizacji .

  4. Bardzo dobry pomysł, dobra komunikacja między większymi miastami w regionie to kluczowy element sprawnego funkcjonowania gospodarki oraz lokalnych społeczności. Oby udało się szybko zrealizować.

    • I sprawiedliwość

      Niestety, pis zablokował budowę trasy kaszubskiej , która planowna na 2012 rok miała przebiec na południe od Lęborka od Dąbrowy do Chwaszczyna , później zablokowano wszelką informację o tym przebiegu i rozpoczęto modernizację istniejącego traktu z dodaniem drogi z Bożego Pola do Chwaszczyna

  5. Oczywiście to kłamstwo, bo te pieniądze są już dawno podzielone i w kolejnym okresie programowania będą dzielone na zupełnie innym poziomie niż pośród nieliczących się europosłów PiSu. Także Myler nie będzie zabiegał o żadne środki UE dla regionu, ale raczej dla siebie i swoich kolesi, jak to robili przez ostatnie 8 lat

    • Szkoda słów na takie obrzydliwe teksty. Widać, że hejt ma się dobrze. Jad się sączy i o to ludzkim żmijom chodzi!