K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Zmiana terminu zamknięcia wiaduktu

1

PKP PLK w ramach modernizacji linii 202 gruntownie przebudowują znajdujące się na terenie miasta wiadukty kolejowe. Nastąpiła przy tym nieoczekiwanie kumulacja zamknięć tych obiektów dla ruchu drogowego, czego pierwotne ustalenia pomiędzy miastem a PLK nie zakładały. Kierowcy jeżdżą teraz w warunkach sporego spiętrzenia fali pojazdów w godzinach szczytu przy połówkowym otwarciu ulicy Szczecińskiej i Bałtyckiej oraz całkowitym wyłączeniu przejazdu ulicą Grunwaldzką. Taka sytuacja potrwa do połowy stycznia przyszłego roku.
.
– Jak wiadomo, pierwotne plany strony kolejowej uległy drastycznej zmianie. Wszyscy, którzy jeździmy po Słupsku w godzinach szczytu, cierpimy z tego powodu, że inwestycja przy przebudowie wiaduktu na ulicy Szczecińskiej niestety opóźniła się w bardzo dużym stopniu, z kolei zamknięcie linii kolejowej do Lęborka spowodowało, że przebudowy obiektu przy ulicy Grunwaldzkiej strona kolejowa nie mogła odłożyć. I nastąpiła kumulacja zamknięć, o których pierwotnie nawet nie mówiliśmy, ponieważ warunkiem, jaki postawiliśmy stronie kolejowej, było uniknięcie tego typu sytuacji – mówi Tomasz Orłowski, dyrektor Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. – Życie pokazało, że warunki budowy w Słupsku, gruntowe, wodne, dosięgły również stronę kolejową i obiektywne przesłanki spowodowały, że cała inwestycja realizowana jest w takim trybie, o jakim mówimy, czyli przy zamknięciu trzech wiaduktów.
.
Teraz kierowcy mogą poruszać się jednym pasem pod wiaduktem na Szczecińskiej w kierunku wylotu na Koszalin, przy czym całkowicie zamknięty jest przejazd pod wiaduktem na Grunwaldzkiej oraz połówkowo – z ruchem wahadłowym w obie strony – otwarty przejazd na Bałtyckiej. Pierwotnie prace remontowe na Szczecińskiej miały w tym roku potrwać do końca listopada.
.
– Aktualnie harmonogram, który przedstawiło nam PLK, przewiduje, że taki stan jak obecny będzie trwał do połowy stycznia, czyli do czasu, kiedy zamknięta jest linia 202 do Lęborka i 405 do Ustki – mówi Tomasz Orłowski. – Tak samo do połowy stycznia będziemy jeździć jednym pasem pod wiaduktem na ulicy Szczecińskiej od centrum miasta w kierunku Osiedla Niepodległości. Natomiast też od stycznia ponownie w ogóle nie będziemy mogli przejechać już w tym miejscu, ponieważ wiadukt na Szczecińskiej zostanie zamknięty całkowicie, przy otwarciu wiaduktu na ulicy Grunwaldzkiej i częściowym otwarciu wiaduktu na ulicy Bałtyckiej. Powrócimy więc do stanu sprzed zamknięcia linii kolejowej. Prace będą trwały – zgodnie z informacjami, jakie mamy od strony kolejowej – przez cały przyszły rok, natomiast w drugiej połowie roku, nie wiemy jeszcze dokładnie kiedy, możemy spodziewać się powrotu do sytuacji takiej, jaką mamy obecnie, czyli połówkowego otwarcia ulicy Szczecińskiej oraz zamknięcia całkowitego Grunwaldzkiej i połówkowego otwarcia Bałtyckiej.
.
Modernizacja linii kolejowej 202, w tym budowa drugiego toru, zmieni sytuację Słupska w kontekście wymienianego od lat wykluczenia komunikacyjnego, podobnie jak powstanie trasy S6. Zanim jednak będzie można odczuć korzyści z przebudowy infrastruktury kolejowej, pasażerowie PKP oraz mieszkańcy miasta i regionu muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami. Zakończenie inwestycji na odcinku Słupsk – Lębork planowane jest na 2026 rok.
.
Joanna Wojciechowicz-Bednarek

DyskusjaJeden komentarz

  1. hahahaha
    Kiedy pisali o otwarciu przejazdu w listopadzie, od razu nie wierzyłem w te brednie i zadałem pytanie: w listopadzie, ale którego roku, bo na pewno nie 2024 😀 Nie w PL