K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Teleopieka czeka

0

Słupscy seniorzy ciągle mogą skorzystać z usługi teleopieki realizowanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku. Placówka ma do rozdysponowania jeszcze ponad 40 specjalnych zestawów. W ramach usługi podopieczni otrzymują m.in. specjalną bransoletkę życia, a w mieszkaniach są instalowane czujniki czadu.

Teleopieka to usługa skierowana do słupszczan, którzy ukończyli 60 lat. Aktualnie Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ma do rozdysponowania ponad 40 zestawów. Mogą z nich skorzystać mieszkańcy obszaru rewitalizowanego. Dzięki specjalnym czujnikom oraz bransoletce życia słupszczanie objęci programem są całodobowo monitorowani i mogą otrzymać niezbędną pomoc. Usługa jest koordynowana przez Fundację Progresja i firmę Comarch z Krakowa.

Firma Comarch ma możliwość reagowania w sytuacjach zagrażających życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu naszych seniorów – informuje Katarzyna Filipiak, zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku. – Wykrywają brak ruchu, podwyższoną akcje serca i reagują wezwaniem odpowiednich służb ratunkowych lub przekazują sprawę do lokalnego punktu koordynującego, prowadzonego przez Fundację Progresja. Mają też możliwość kontaktowania się z członkiem rodziny, więc tak naprawdę nasi seniorzy, którzy są samotni, możliwe, że w złym stanie zdrowia są cały czas monitorowani. Dzięki temu, jak myślimy, ich poczucie bezpieczeństwa jest dużo wyższe. Poprzez bransoletkę życia maja możliwość bezpośredniego kontaktowania się z ratownikiem medycznym będą cym po drugiej stronie linii. Ten ratownik rozmawia z daną osobą, dowiaduje się, co się wydarzyło i podejmuje odpowiednie czynności bądź przekazuje seniorowi odpowiednie instrukcje.

W 2020 roku odnotowano około 150 zdarzeń związanych z podwyższoną akcją serca u seniora. Aktualnie trwa zliczanie wszystkich zeszłorocznych interwencji.

Innych takich zdarzeń związanych ze stanem zdrowia, takich jak brak ruchu, bezpośredni kontakt seniora z ratownikiem medycznym, upadek, bo zestaw wyposażony jest w czujnik upadku, było ponad cztery tysiące powiedziała Katarzyna Filipiak.

System Teleopieki funkcjonuje w mieście od ponad dwóch lat. Osoby zainteresowane takim wsparciem powinny skontaktować się z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Słupsku. Mieszkańcy obszaru rewitalizowanego mogą otrzymać swój zestaw od ręki. Pozostali słupszczanie muszą zapisać się w kolejkę, ponieważ dla innych części miasta placówka nie dysponuje wolnymi zestawami. Zestawów nie można przekazać mieszkańcom innego obszaru, ponieważ jest to niezgodne z warunkami realizowanego przez MOPR projektu. (opr. rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.