Od dziś nie trzeba umawiać się telefonicznie na wizytę w ratuszu. Urząd Miejski w Słupsku ponownie funkcjonuje tak jak przed ogłoszeniem lockdownu, czyli mieszkańcy mogą przyjść i załatwić sprawę w konkretnym wydziale. Natomiast w wypadku Centrum Obsługi Mieszkańców przywrócono system wydawania numerków.
Urząd Miejski w Słupsku wrócił do trybu pracy sprzed pandemii. Mieszkańcy nie muszą dzwonić do konkretnego wydziału, aby umówić się na termin załatwienia sprawy, a sprzed wejścia zniknęło stanowisko strażnika miejskiego. Teraz wystarczy wejść do ratusza i udać się do określonego pokoju. Natomiast w sprawach związanych m.in. z rejestracją pojazdów lub ewidencją ludności wraca system numerkowy.
‒ W pokoju nr 8 wydawane są numerki z precyzyjną godziną i numerem pokoju, w którym sprawę załatwiamy, tak więc myślę, że mieszkańcy będą zadowoleni, że bezpośrednio z ulicy będą mogli przyjść i taką sprawę załatwić – mówi Monika Rapacewicz, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Niewykluczone, że w związku ze zmianami ponownie pojawią się długie kolejki po numerek.
‒ Centrum Obsługi Mieszkańców jest tym wydziałem, który zawsze będzie najbardziej oblegany ze strony słupszczan. Mam nadzieję, że kolejki będą na tyle mało uciążliwe, że po wejściu do ratusza o 7.30, kiedy drzwi są otwierane, będą się one rozładowywały, ponieważ mieszkańcy skierują się a to do referatu związanego z dowodami osobistymi, a to do referatu rejestracji pojazdów, i to mniej więcej będzie rozładowane – mówi Monika Rapacewicz.
W magistracie nadal obowiązuje reżim sanitarny. W związku z tym urzędnicy apelują o zakładanie maseczek, dezynfekcję rąk i utrzymywanie dystansu. (opr. jwb)