Rozpoczął się długo oczekiwany przez mieszkańców remont ulicy Juliana Niemcewicza w Słupsku. Przebudowa 420 metrów drogi kosztować będzie 3,2 miliona złotych, z czego 50 procent stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wcześniej w ramach programu chodnikowego wykonane zostały już remonty ciągów pieszych, pojawiły się też nasadzenia drzew.
.
Za kwotę 3,2 miliona złotych wykonana zostanie przebudowa ulicy Juliana Niemcewicza w Słupsku. Właśnie ruszyły roboty drogowe, które zakończą się jeszcze w tym roku. Wykonawca – firma Krężel – przeprowadzi remont jezdni wraz z uzupełnieniem sieci podziemnej infrastruktury.
.
Aktualnie nawierzchnia znajduje się w złym stanie technicznym, na całym odcinku widać liczne ubytki, wyrwy i spękania. W jej miejsce wkrótce pojawi się nowa nawierzchnia bitumiczna o szerokość od 7 do 7,4 metra, a uszkodzone krawężniki i podbudowa zostaną wymienione. W zakresie zadania zaplanowano również przebudowę kanalizacji deszczowej i budowę nowego wyniesionego przejścia dla pieszych na wysokości przedszkola wraz z dedykowanym doświetleniem. Z kolei istniejące przejście od strony skrzyżowania z ulicą Wolności zostanie poprawione i właściwie doświetlone. W latach wcześniejszych cała ulica została już wyposażona w nowe lampy.
.
Przy okazji prowadzonych robót podziemnych mieszkańcy dopytują o przyłącza do miejskiej sieci ciepłowniczej, ponieważ część budynków ulicy Niemcewicza nadal ogrzewana jest za pomocą pieców kaflowych. W komentarzach pojawiają się głosy, że zakres inwestycji nie obejmuje takich działań, stąd obawy, że nowo wyremontowana infrastruktura za jakiś czas mogłaby ulec rozkopaniu, kiedy trzeba będzie wykonać instalacje. Jak się dowiedzieliśmy w Zarządzie Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, takie roboty nie będą kolidowały z obecnie prowadzoną inwestycją, ponieważ podpięcia do miejskiej sieci w tym wypadku są wykonywane od strony podwórek kamienic.
.
Co ważne zwłaszcza dla osób z niepełnosprawnościami czy prowadzących wózki dziecięce, w miejscach zjazdów do posesji przylegających do pasa drogowego i przejść dla pieszych nawierzchnia dowiązywać będzie wysokościowo do poziomu istniejącego zjazdu, co wyeliminuje utrudnienia w ruchu w postaci barier architektonicznych.
.
Projekt zakłada także lokalizację miejsc postojowych naprzemiennie po obu stronach pasa drogowego – ma to wpłynąć na ograniczenie prędkości poprzez wymuszoną jazdę tzw. łukami.
.
Umowa z firmą Krężel podpisana została w kwietniu br. Zgodnie z jej zapisami wykonawca ma siedem miesięcy na realizację inwestycji.
.
Joanna Wojciechowicz-Bednarek