K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Głębiej pod torami

0

Wyremontowane przed dwoma miesiącami przejście techniczne pod torami na przystanku Słupsk Północny zmieniło się znowu w plac budowy. Ten tunel dla pieszych zmieni swoją wysokość, a dojście do niego będzie prosto ze ścieżki wiodącej z peronu.

W naszym materiale z 3 stycznia tego roku informowaliśmy o nietypowym rozwiązaniu, które przyjęły Polskie Linie Kolejowe po wyremontowaniu przejścia pod torami przy przystanku Słupsk Północny. Obowiązywał tam zakaz ruchu pieszych, co było o tyle dziwne, że była to najkrótsza droga dla pasażerów chcących się dostać do Słupskiego Inkubatora Technologicznego. PLK poinformowały nas, że przejście – po remoncie wyposażone w równą nawierzchnię i schody z podjazdami dla osób poruszających się na wózkach lub rowerem – przeznaczone jest wyłącznie dla pracowników służb kolei jako przejście służbowe. Dlatego ustawiono z jego obu stron znak zakazu ruchu pieszych. W tym samym piśmie PLK nie wykluczyły jednak rozważenia możliwości „dostosowania przejścia pod wiaduktem i jego udostępnienia do użytku publicznego”.

Okazuje się, że nasze zainteresowanie tą nietypową sytuacją skróciło czas rozważań PLK. W tej chwili trwają już prace przy przebudowie tego przejścia. Jest ono pogłębiane, a schody wiodące z ulicy Świętej Klary z Asyżu zostały rozebrane. W tym miejscu pojawiły się wyższe krawężniki. Dojście do przejścia będzie możliwe bezpośrednio z peronu przystanku Słupsk Północny. Do budowanych nowych schodów z podjazdami doprowadzi także nowy chodnik powstający wzdłuż peronu. Przy nim, na wysokości ścieżki do akwaparku, obniżono również krawężniki, co ułatwi dojazd do przejścia osobom poruszającym się na kółkach. Zakres tych prac świadczy o tym, że przejście pod torami zostanie przekazane do użytku publicznego.

Niestety, nie udało nam się dzisiaj skontaktować z kompetentnym pracownikiem PLK, ale z informacji uzyskanych od wykonawców wynika, że najpóźniej w ciągu trzech tygodni prace modernizacyjne zostaną zakończone. Rodzi się tylko pytanie o sens podwójnego wydawania pieniędzy. Najpierw zapłacono za remont tego przejścia, a po dwóch miesiącach trzeba będzie zapłacić za modernizację i dostosowanie go do użytku publicznego. Wszystko w ramach rewitalizacji linii kolejowej 405, a więc z dofinansowaniem unijnym. (rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.