W dniach od 7 do 29 lutego pracownicy Urzędu Miejskiego w Słupsku będą roznosić decyzje podatkowe na 2020 rok. Dostarczane one będą od poniedziałku do soboty przez urzędników z identyfikatorami służbowymi.
Słupsk, jak każdy samorząd ma określone źródła finansowania wydatków. Jednym z nich są podatki lokalne, czyli te odprowadzane przez mieszkańców zameldowanych na terenie miasta. Od kilku lat, tymi którzy dostarczają decyzje podatkowe mieszkańcom są pracownicy Urzędu Miejskiego. W tym roku nic się nie zmieni i z dniem 7 lutego urzędnicy zaczną dostarczać decyzje podatkowe wprost do rąk mieszkańców. Po piątkowej inauguracji otrzymania decyzji można oczekiwać od poniedziałku do soboty do ostatniego dnia miesiąca, czyli 29 lutego.
– Dlaczego nie wysyłamy pocztą? Dlatego, że decyzja musi być dostarczona osobiście albo za potwierdzeniem. Poczta jest droższa, w związku z tym korzystamy z zasobów naszych pracowników, którzy te decyzje podatkowe roznoszą – mówi Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska.
W tym roku również po raz kolejny do decyzji podatkowej dołączony będzie wykaz organizacji działających w Słupsku, którym można przekazać 1 procent swojego podatku.
– Apelujemy o to, aby pochylić się nad tymi propozycjami, żebyśmy w tym zeznaniu podatkowym wskazali jedną organizację. To jest prosta czynność, wpisujemy tylko numer KRS i ewentualnie nazwisko osoby, której chcemy darować nasz 1 procent. Przypominam, że z tego 1 procentu, który każdy z nas może przekazać, tworzą się naprawdę milionowe kwoty. W ubiegłym roku wszyscy Polacy przekazali 850 milionów złotych – mówi prezydent.
Przede wszystkim pamiętać należy, że pracownicy urzędu miejskiego nie mogą pobierać od mieszkańców żadnych kwot pieniężnych. Muszą także legitymować się specjalnym identyfikatorem. Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer konta wskazany w decyzji. Jedyne, co mieszkaniec będzie musiał zrobić, to złożyć czytelny podpis wraz z wpisaniem daty doręczenia decyzji podatkowej. Ustawowe terminy płatności to 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada. W sytuacji gdy urzędnik nie zastanie mieszkańca w domu, podejmie kolejne próby doręczenia decyzji. Jeśli te się nie powiodą, decyzje zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego. (opr. jwb)