Wiadomość dla pasażerów komunikacji autobusowej, którzy wykupili bilety okresowe, a z powodu kwarantanny narodowej nie korzystają z usług miejskiego przewoźnika: bilety będzie można przebukować, a w określonych wypadkach – zwrócić.
Zgodnie z decyzją Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, który odpowiada za organizację komunikacji autobusowej w mieście, wprowadzone zostają zmiany w zakresie dystrybucji i zwrotów biletów okresowych. Wiąże się to bezpośrednio z kwarantanną narodową, która objęła sporą rzeszę odbiorców usług miejskiego przewoźnika, m.in. studentów, uczniów i osoby, których zakłady pracy zostały czasowo zamknięte. Tym samym ZIM informuje, że bilety okresowe zakupione do dnia 23 marca 2020 roku w przypadkach uzasadnionych, czyli np. braku możliwości dojazdu do pracy, będzie można przebukować w zakresie dni niewykorzystanych od daty okazania biletu w Centrum Obsługi Klienta, mieszczącym się w budynku dworca kolejowego. Z kolei uczniowie, którzy również nie mogą korzystać z przejazdów autobusami z powodu zamknięcia szkół i konieczności pozostania w domach, przy kolejnym zakupie okazują niewykorzystany wcześniej bilet w celu przesunięcia terminu jego ważności. Jest też informacja dla tych, którzy nabyli bilety okresowe, a termin ich obowiązywania jeszcze się nie rozpoczął – będzie można je zwrócić w Centrum Obsługi Klienta, o ile kupujący zachował paragon do okazania. Możliwe jest także przebukowanie ważności biletów zakupionych przez internet po wypełnieniu formularza, który znajduje się pod adresem: zbiletem.pl/zwrot. Zarząd Infrastruktury Miejskiej uprzedza także pasażerów komunikacji miejskiej, że od dnia 24 marca dokonują oni zakupu biletów na własną odpowiedzialność i ryzyko finansowe. (jwb)