K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Dwójka doceniona

0

European Language Label 2020 to certyfikat, który otrzymała Szkoła Podstawowa nr 2 w Słupsku za innowacyjność w nauczaniu języków obcych. Placówkę doceniono za projekt „Lepsze zrozumienie kluczem do lepszej przyszłości”.

W słupskiej Szkole Podstawowej nr 2 w Słupsku prowadzone są różnego rodzaju działania angażujące i rozwijające uczniów. Nauczyciele nie ustają w planowaniu i realizowaniu kolejnych projektów. Jeden z nich otrzymał właśnie europejski certyfikat jakości w edukacji językowej ustanowiony przez Komisję Europejską w 1998 r.

Z radością informujemy, że projekt realizowany w naszej szkole zatytułowany „Lepsze zrozumienie kluczem do lepszej przyszłości”, koordynowany przez naszego matematyka Mateusza Pakułę otrzymał certyfikat europejskiego znaku innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych – informuje Karolina Keler, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Słupsku. – To jest dokument, który został podpisany przez dyrektora generalnego Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji Narodowej Agencji Programu Erasmus+ pana doktora Pawła Poszytka. Zatem czekamy na ten właściwy dokument, który zaświadczy o tym, że projekt zrealizowany w słupskiej „dwójce” jest jednym z najlepszych projektów językowych realizowanych w Polsce. Duma nasza ogromna, ale też sięgając pamięcią do wszystkich działań w szkole, językowych, matematycznych i społecznych, w związku z tym projektem jesteśmy przekonani, że projekt ten zostanie w uczniach i mamy nadzieję na więcej takich innowacyjnych działań.

Nagrodzony projekt szkoła realizowała od 9 września 2019 r. do 8 marca 2020 r. W ramach prowadzonych zadań dziesięcioro uczniów pojechało do Słowenii.

To, co było fajne w tym projekcie i co było, powiedzmy, nowe to duża odpowiedzialność zrucona na samych uczestników – mówi Mateusz Pakuła, koordynator projektu. – Tych dziesięcioro uczniów z klas 6-8 odpowiadało i na bieżąco ewaluowało projekt. Na bieżąco dostarczali mi informacje zwrotne o tym, co im się podoba, co można zmienić, co oni chcieliby zrobić tak, żeby projekt odpowiadał ich potrzebom i zainteresowaniom. Sam projekt był zbudowany wokół naszej tożsamości europejskiej. Uczniowie odkrywali, co mają wspólnego ze swoimi rówieśnikami ze Słowenii, a co nas różni. Produktem końcowym był między innymi newsletter, były materiały, były artykuły… Projekt formalnie zakończył się w marcu, ale jeszcze w czerwcu miałem informacje, że uczniowie cały czas są w kontakcie ze swoimi rówieśnikami. O to chodzi w tych projektach, żeby efekty były długofalowe. Chcemy wypracować długofalowe relacje, a nie ograniczone do tych sztywnych dat, na które otrzymywaliśmy dofinansowanie z funduszy europejskich.

Projekt można było zrealizować dzięki dofinansowaniu z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Szkoła otrzymała dotację w kwocie 49 461 zł. (opr. rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.