Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 2 w Słupsku razem zrealizowali artystyczny projekt teatralny. Przedsięwzięcie było tym bardziej wyjątkowe, że zostało wykonane zdalnie podczas epidemii.
Pomysł zrealizowania spektaklu teatralnego zrodził się jeszcze przed epidemią. Koronawirus nie zniweczył wszystkich planów, ale wymusił nowe podejście do wykonania zadania. Szkoła Podstawowa nr 2 w Słupsku, korzystając z środków Akumulatora Społecznego, postanowiła wykonać projekt zdalnie.
– Było to na potrzeby pani Pietruszewskiej, która ma mnóstwo pomysłów dotyczących tworzenia spektakli i która bardzo chciała zdobyć odpowiednie kompetencje, aby takie filmy móc tworzyć. A że w Akumulatorze Społecznym można było zdobyć na to grant, to przy pomocy Stowarzyszenia „Razem dla Dwójki” udało się zdobyć niemałą nawet kwotę, dzięki której można było taki projekt zrealizować – mówi Karolina Keler, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Słupsku. – Projekt nosi tytuł „Marzenie na ekranie – chcemy być profesjonalni”.
W ramach projektu przeszkolono także nauczycieli w celu pozyskania przez nich kompetencji do przeprowadzania takich zadań. Koordynatorem projektu była Anna Pietruszewska, która udzielała uczniom wskazówek, jak stworzyć w domu małe aranżacje sceniczne. Całość została wykorzystana do przedstawienia kilku spektakli w formie filmów.
– Kilka takich minispektakli zostało wyemitowanych na naszej stronie internetowej i na stronie facebookowej szkoły ku uciesze rodziców i dzieci, a i „Marzenie” zyskało większą liczbę sympatyków. Myślę, że dla pani Ani Pietruszewskiej nie ma przeszkód – czy to pandemia, czy gorsze samopoczucie, czy gorszy dzień, bo przecież takie mamy, wszystko to jeszcze bardziej motywuje, aby znajdować sposoby, jak radzić sobie z takimi sytuacjami – mówi dyrektor SP 2.
Projekt był też doskonałą okazją do aktywizacji uczniów podczas pandemii.
– Projekt „Marzenie” i działanie jego zespołu mają też wymiar społeczny, psychologiczny. Otrzymywałam wiele informacji zwrotnych od rodziców – mówi Karolina Keler – że zaangażowanie dzieci, które przebywały w domach, w przedsięwzięcia pobudzające do aktywności twórczej, wyzwalające emocje, zachęcające do wymyślania różnych rzeczy, by potem mogły one zobaczyć efekty w postaci gotowego filmiku, miało bardzo dużą wartość w kontekście psychologicznym, i to rodzice cenią w działaniach zespołu.
Pomysłów na kontynuację projektu jest sporo. Jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie, to Szkoła Podstawowa nr 2 w Słupsku chce świętować 75-lecie swojego istnienia, wykorzystując do tego nabyte umiejętności. (opr. jwb)