K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Matematyczny grant dla SP 1

0

Szkoła Podstawowa nr 1 w Słupsku otrzymała grant w wysokości prawie 8 tysięcy złotych w Matematycznym Programie Grantowym MPotęga Fundacji mBank. Grant zostanie przeznaczony na działania rozwijające kompetencje matematyczne i będzie realizowany w nowym roku szkolnym.

W nowym roku szkolnym uczniowie klas VII i VIII Szkoły Podstawowej nr 1 będą mieli okazję uczyć się matematyki z wykorzystaniem kreatywnych pomysłów, umożliwiających zastosowanie matematyki w praktyce. Będzie to możliwe dzięki realizacji projektu „Matematyczny remont”, na który szkoła otrzymała grant w wysokości 8 tysięcy złotych z Fundacji mBank.

Grant jest odpowiedzią na nasze dwa główne cele – informuje Wioleta Subocz, polonistka, wicedyrektor SP 1 w Słupsku. – Po pierwsze, chcemy podnieść jakość kształcenia, zwłaszcza w obszarze kompetencji matematycznych. Po drugie, chcemy wypracować taki model dydaktyczny, który zbliża naukę do rzeczywistości. W związku z tym wpadliśmy na pomysł, aby szukać projektów, które będą uczyć matematyki w powiązaniu z praktyką. Znaleźliśmy taka możliwość, którą daje Fundacja mBanku, finansująca działania związane z kreatywnym nauczaniem matematyki. Nasza nauczycielka matematyki napisała projekt, który wygrał konkurs i otrzymaliśmy 8 tysięcy złotych na działania matematyczne.

W ramach tego projektu uczniowie będą przeprowadzać wirtualny remontu własnego pokoju. Szkoła chce w ten sposób zwiększyć świadomość matematyczną uczniów i nauczyć ich wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce. Projekt ma im uświadomić, że nauka tego przedmiotu oraz nabyta wiedza jest im potrzebna w codziennym życiu. Uczniowie, oprócz matematyki, będą również kształcić swoje zdolności przedsiębiorcze oraz ekonomiczne.

Uczniowie w ramach określonego budżetu będą przeprowadzać symulację remontu własnego pokoju – wyjaśnia Anna Żmuda-Trzebiatowska, nauczycielka matematyki w SP 1 w Słupsku. – Oczywiście zastosują szeroką wiedzę matematyczną. Będą wykonywać wiele obliczeń rachunkowych, zamieniać jednostki, rozwiązywać zadania ze skalą, obliczać pola powierzchni, tworzyć, rysować modele brył z siatki brył. To szerokie pole do popisu w sensie matematycznym. Przy okazji pracy projektowej wykorzystają tablety graficzne zdobyte dzięki fundacji. Wykorzystają także swoją wiedzę informatyczną, ponieważ w arkuszu kalkulacyjnym kosztorys remontu własnego pokoju. W dalszym etapie przewidujemy włączenie w działania projektowe rodziców. Odbędą się warsztaty, podczas których uczniowie razem z rodzicami stworzą makietę projektu tego wyremontowanego pokoju. Finałem będzie ogłoszenie konkursu Projekt na Medal, który wyłoni najlepsze prace. Mam nadzieję, że ta oferta spodoba się uczniom naszej szkoły i poszerzy ich umiejętności matematyczne.

Realizacja projektu ma przyczynić się nie tylko do rozwoju umiejętności matematycznych uczniów, ale również kompetencji miękkich, takich jak praca w grupie, kreatywność oraz nieszablonowe podejście do rozwiązywania problemów. (opr. rkh)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.