K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Mniejsze w większe

0

Słupski ratusz czeka kolejna reorganizacja wydziałów i referatów. Mniejsze komórki włączone zostaną w strukturę większych jednostek.

Decyzja o podjęciu reorganizacji została powzięta na podstawie wewnętrznego audytu. Od 1 czerwca mniejsze wydziały są łączone w duże komórki organizacyjne magistratu. Zdaniem włodarzy zmiany poprawią koordynację działań prowadzonych przez ratusz. To odwrót od dotychczasowej polityki w urzędzie miejskim, stawiającej na specjalizację jednostek.

Miasto przenika się wzajemnie, w związku z tym dzisiaj po tych czterech latach sprawdziliśmy, że jednak pójście w kierunku wąskich specjalizacji nie spełniło oczekiwań i należy je zweryfikować – mówi Krystyna Danilecka-Wojewódzka, prezydent Słupska. – Zawsze jest potrzebny czas na to, żeby dokonać badania, swoistego audytu i żeby po dokonaniu ewaluacji coś zmienić, jeśli nie działa. Sprawdziłam to na podstawie dwóch wydziałów. Ja nadzorowałam wydział polityki mieszkaniowej, mój kolega – wydział nieruchomości. I bywało, że najczęściej, kiedy pojawiały się ważne tematy, i tak spotykaliśmy się przy jednym stole – dwóch wiceprezydentów z dwoma wydziałami. Niemniej żadne z nas nie miało nadzoru nad tym wydziałem, który należał do kompetencji kogoś innego. Przekonałam się więc na tym przykładzie, że jest nam potrzebne, aby znajdowało się to w jednych rękach. Pamiętajcie, że są kierownicy referatów, którzy są takimi partnerami dla dyrektora, a on musi umieć to koordynować.

I tak z początkiem miesiąca powstał wydział zarządzanie nieruchomościami, który przejął zadania wydziału zarządzania nieruchomościami i biznesu oraz wydziału polityki mieszkaniowej. W ratuszu działać zaczął też wydział promocji i współpracy utworzony z połączenia wydziału promocji i komunikacji społecznej, przejmujący również część kompetencji wydziału nieruchomości i biznesu. Zmiany nie ominęły też innych jednostek ratusza.

Wydział polityki transportowej zostanie przez nas dołączony do wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska – zapowiada prezydent miasta. – Jest to bardzo mały wydział. Znajdzie się w strukturze wydziału gospodarki komunalnej, ponieważ najczęściej sprawy dotyczą funkcjonowania w przestrzeni miasta, nade wszystko są to drogi. Zmieniliśmy także nazwę – bardzo skomplikowaną dla współpracujących z tym wydziałem – wydziału planowania, rachunkowości budżetowej i kontrolingu na wydział budżetu miasta. Poza tym zlikwidowane zostało jeszcze stanowisko pełnomocnika ds. zrównoważonego rozwoju. Było to stanowisko jednoosobowe. Rozwiązaliśmy teraz umowę o pracę z tą osobą i likwidujemy to stanowisko, natomiast sprawy przejmuje wydział współpracy i promocji, a także inne wydziały, ponieważ każdy tak naprawdę wydział ma na celu równoważenie spraw społecznych i gospodarczych w naszym mieście.

Ponadto w poszczególnych komórkach stworzono kilka nowych stanowisk. Jak zapewniają włodarze, reorganizacja nie będzie miała wpływu na kadrę urzędu miejskiego, a przepływ pracowników pomiędzy poszczególnymi wydziałami ma być płynny. (opr. jwb)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.