K6 INFO – LOKALNY SERWIS INFORMACYJNY REGIONU SŁUPSKIEGO

Smart city

0

Pełnomocnik i jednocześnie doradca prezydenta ds. smart city – tak nazwano nowe stanowisko utworzone w ratuszu na początku czerwca. W tłumaczeniu na język polski oznacza to wprowadzanie nowych technologii i optymalne zarządzanie miejską infrastrukturą.

Nowe technologie zmieniają świat. Rozwiązania, które kiedyś mogły funkcjonować bez zmian nawet kilkanaście lat w dzisiejszych czasach po roku czy dwóch stają się przestarzałe. Tak ratusz tłumaczy powołanie nowego urzędnika, który pracuje na pół etatu.

Rolą doradcy prezydenta miasta do spraw smart city jest podniesienie efektywności zarządzania miastem, zarówno wskazywania możliwości uzyskania oszczędności, jak i podniesienia sprawności funkcjonowania urzędu – wyjaśnia Robert Linkiewicz, dyrektor Wydziału Polityki Transportowej UM w Słupsku. – Nowy doradca szuka efektów oddziaływania nie tylko w odniesieniu do działań podejmowanych przez ratusz, ale także przez wszystkie spółki i jednostki miejskie.

Jak informuje dyrektor Linkiewicz, obecnie nowy urzędnik rozpoznaje tzw. teren, czyli szuka pól i możliwości swojego działania. Jego zdaniem pierwsze efekty pracy urzędnika będzie można zobaczyć np. po wymianie żarówek miejskiego oświetlenia na znacznie tańsze w użytkowaniu, bo LED-owe. Wtedy w niektórych latarniach zainstalowane zostaną czujniki czystości powietrza. Możliwe też, że nowe technologie skoordynują zmiany ulicznych sygnalizatorów i przyczynia się do zwiększenia płynności ruchu.

(opr. jwb)

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.